Alla inlägg under maj 2009

Av Eva - 18 maj 2009 22:47

Min käre make tipsar:


Här är ordboken som gör det lättare att förstå...


ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS KONTAKTANNONSER:

40-årsåldern = 49
Äventyrlig = Har legat med alla
Atletisk = Inga bröst
Alldagligt utseende = Muuuu
Vacker = Patologisk lögnare
Känslomässigt stabil = Går på mediciner
Feminist = Fet
Fri själ = Knarkare
Vänskap i första hand = Före detta slampa
New-Age = Kroppsbehåring på fel ställen
Traditionell = Inga blowjobs...
Öppensinnad = Desperat
Utåtriktad = Högljudd och jobbig
Professionell = Bitch
Fyllig = Mycket fet
Kraftig benstomme = Otroligt fet

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS SVENSKA:

Ja = Nej
Nej = Ja
Kanske = Nej
Vi behöver = Jag vill ha
Vi måste prata = Du är i trubbel
Visst, gör så = Det är bäst att du låter bli
Gör som du vill = Du kommer att få betala för det här senare
Jag är inte upprörd = Såklart jag är upprörd, din idiot!
Du är uppmärksam ikväll = Tänker du bara på sex?

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA MÄNS SVENSKA:

Jag är hungrig = Jag är hungrig
Jag är trött = Jag är trött
Jag är sömnig = Jag är sömnig
Snygg klänning = Snygg urringning!
Jag älskar dig = Jag vill ha sex nu
Jag har tråkigt = Vill du ha sex?
Ska vi dansa? = Jag vill ha sex med dig
Kan jag ringa dig nån gång? = Jag vill ha sex med dig
Ska vi gå på bio? = Jag vill ha sex med dig
Får jag bjuda dig på middag? = Jag vill ha sex med dig
Dom skorna passar inte klänningen = Jag är bög
Av Eva - 18 maj 2009 13:50

snacka om stråååålande superduperkondition jag har *konstaterar* -ja... att jag ljuger VÄLDIGT bra...


Idag har jag och en god vän vart ute hela förmiddagen och lagt en del viltspår, och roade oss även med att köra lite sökövning med dummies.


Började först lägga ett spår till Kira, som skulle få ligga minst en timme, vi vinklade, tog oss över ett litet dike med vatten, för att sedan vinkla ut mot vägen igen... snårigt å risigt var de juh... men men viltet springer ju knappast och gömmer sej efter en rak riksväg hellre *skratt* 

så de gäller som sagt att ta på sej oömma kläder.... 


*muttrar för mej själv*


*antecknar* nästa gång TA PÅ LÅNGÄRMAT!


Medan spåret låg, tog jag ut Lexiprupp och min vän gick iväg med klöv blod och snitsel.. *inte maten snitsel* 


Lexi tyckte de va lite märkligt beteénde hon hade den där människan i skogen, så hon bjäffade till åt henne... sen gick vi spåret, och ganska snart så fick hon upp spåret.. lite osäkert men ändå noga...


Fixade de hela jättebra *tycker*


Sen gjordes de hela om, och nu hade hon hajjat galoppen på en gång... *duktig kicka*


Avslutade där, och sedan fick Kira göra sitt spår, där klantade matte givetvis till det... *mmmmmm* man SKA lita på sin hund... men va gör matte, tja... ropar in henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *pucko i min låda*

TACK å lov så sket Kira i matte *fnissar* så hon struntade blankt i matte och fortsatte RÄTT .... Bakom gick min kompis och hon måste undrat va fasen matte håller på med.. för jag såg inte ens efter snitslarna HADE jag gjort det.. ja tittat upp alltså... så hade jag ju såklart märkt att Kira gjorde helt jkla rätt... nåja... hon gjorde ju det iallafall :0)


Gick jättebra som sagt... så nu ska jag anmäla oss till anlagstest... 


Ikväll är det avslut på valpkursen.. *stor suck*


Måste bara avsluta med dessa kloka ord....


Ha de gött


---------------------------------------------

Saker jag lärt mig av mina katter


* Använd hela världen som lekplats.
* När du missar kattlådan, dölj det. Det hjälper att dra en strumpa genom beviset.
* När du inte får som du vill, lägg dig över tangentbordet tills du får som du vill.
* När du är hungrig är det bara att jama högljutt tills de matar dig för att få tyst på dig.
* Hitta alltid en bra solfläck att ta en lur i.
* Ta ofta en lur.
* När du har gjort en tabbe är det bara att spinna och se gullig ut.
* Livet är hårt – sen tar man en lur.
* När du tvekar – var tuff.
* Variation är livets krydda! Ena dagen ignorerar du dem, andra dagen stör och leker du med dem när de är upptagna.
* Det är för att du ska kunna ta dig till toppen av världen som gardinerna hänger där.
* Visa att du finns, eller skvätt i alla fall lite i hörnen.
* Var alltid omtänksam; en fågel eller en råtta på sängkanten visar att du bryr dig om dem.
Av Eva - 17 maj 2009 19:45

Idag har det verkligen varit sommarhetta! kom på mitt på dagen att "kanske man skulle smörjt in sej me solskydd"


*hm..bättre sent än aldrig typ*

 Vid de laget hade jag redan börjat bli knallröd...


Har vart ute hele dagen och poat på i trädgården, gått med viffarna, å annat "nödvändigt" såsom handla 


Tränat ståendet med viffarna, med en Kira som såklart börjat löpa mitt i alltihopa... kanonkul, med väntande utställningar... fiiiiiiin planering viffen...


Tur i oturen att jag inte anmälde mej till att tävla lydnad... men nu har vi hela sommaren och hösten på att tävla! bra de...


Ruteländet går framåt, och fjärrdirrigeringen med... 


nåja, nu väntar en smarrig efterrätt.. Ha de


Igår på vägen hem bad jag gubben vända om helt plötsligt *asg* tja vadååååååå han börjar bli van vid mina knepigheter... jamena..... SER man en livslevande TRANA så MÅSTE man ju för bövelen stanna å fota *blinkar sött*

Eller huuuuur....




Av Eva - 16 maj 2009 09:11

Åker till övik strax, syrrans sambo fyller år, och samtidigt firas deras äldste son eftersom att han numera inte bor hemma.


Mulet grått å trist är vädret idag, och till råga på allt blåser det höstvindar.. Nice....-not


Men men så äre...

Näpp nog skrivet... over and out

 

--------------------------------------------------------------------------

Det gäller att ha mod

att vara den man är,

                                        och inte tappa modet för

att man är den man är.


Av Eva - 15 maj 2009 09:56

Gomorron på er.


Började dagen med att förvirrat undra VAAAAA fick ja sova en hel natt!! hm... måste vart nåt galet redan här. Men tja.. va säger man? jippieeeee eller ska man välja den negativa känslan... *jahaja va ska hända här näst då*


Njeeeeeeeeee tror ja raderar den tankegången och säger DE FINNS HOPP *garvar-gott*


Vad händer för övrigt då, i mitt förvirrade liv... mmm kan man undra... idag tex är det slut på semestern!!! inatt kommer två säkert brunbrända sol-lapande grannar hem..."söstra mi" är på väg hem från utlandet... en vecka har gått, utan morronvaknande rop från B1 & B2 "eeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" *eeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaa"


Rätt skönt me en paus, men nog 17 saknar man dom små liven alltid... *erkänner tjurigt*


Var på klubben igår och tränade Lexi inför nästa veckas utställningar, själva springandet  va inga problem med,hon sprang glatt och trevligt brevid mej, brydde sej varken om hundar bakom eller framför... *tack för de*

Däremot STÅENDET!!!!!! *hjääälp*


Hon sjunker ihop presis som Kira alltid gjort... men Kira har ÄNTLIGEN hajjat de hela, så de ska nog gå att få till de med Lexi med.... har ju mååååånga dagar kvar *inser att tiden går jävligt fort* så UT å testa nu smurt... sitt inte här å blogga *drar mej i håret*


Jamennnnnnnnnn ja ska......... *ska bara tar över IGEN*


Har tränat rutan *hemskrutan-hatobjekt*


De flesta gånger går bra numera... men när man har tre hundar som sååååå gärna vill vara med matte å träna, så kan det se ut så här... 


Lexi fixar rutan jättebra nu hon (!!!!!!!!!!) men att STÄLLA upp sej inför ringträning, njeeeeeeee deeeeeeeeeeee gå inte.... *sucka*


Nje, träna va det...


Ha en bra en........... ja dag alltså...

själv tror jag att jag ska testa punkt nummer tre! 



---------------------------------------------

Tips som gör livet lättare

1. Gamla telefonkataloger är perfekta som adressböcker. Stryk helt enkelt alla personer i katalogen som du inte känner.

2. Lura i andra förare att du äger en dyr biltelefon genom att hålla upp en gammal fjärrkontroll ifrån TV:n eller
videon intill ditt öra och vid olika tillfällen avvika från körbanan och snedda i kurvorna.

3. Förlora vikt snabbt genom att äta rått griskött och härsken tonfisk.
Jag upptäckte att återkommande matförgiftning / diarré gjorde det möjligt för mig att tappa c:a 6 kilo på två dagar.

4. Undvik parkeringsböter genom att lämna vindrutetorkarna igång på högsta fart varje gång du lämnar bilen parkerad olagligt.

5. Har du inte tid till att bada? Rulla in dig själv i maskeringstejp och få bort smutsen genom att helt enkelt dra bort den igen.

6. Lägg på ett lager med rött nagellack innan du klipper naglarna. De röda nagelbitarna är lättare att hitta på din badrumsmatta.
(Såvida du inte har en röd matta, för isåfall borde du välja en annan färg).

7. Om en person håller på att bli kvävd tack vare en isbit, så få inte panik.
Häll i honom/henne en kopp med kokande vatten helt enkelt och voilá! Isbiten försvinner nästan på direkten.

8. Spara all aluminiumfolie och alla dagstidningar utifall att 3:e världskriget skulle sätta igång, och pojkscouterna ringer på dörren.

9. Bojkotta alla djurkyrkogårdar som diskriminerar svarta guldfiskar och irländska pingviner.
Av Eva - 14 maj 2009 09:33

såklart man vart besviken idag igen... en som hade bestämt till 100% att hon SKULLE ha Aggie, men så ringer hon fem minuter innan hon skulle vara HÄR, och säger att hon nog inte ska ha någon katt...... *svär-högt*


Jaja, ä väl nån jkla mening me de me... Mr Murphy ska ju ha ett ord me i laget som vanligt! 


Igårkväll hade vi en planeringsträff inför vår tredagars helgtävling på klubben... jättemånga som anmält sej dit, över 70 ekipage! jättekul... men de blir såklart en intensiv helg... mkt som ska förberedas och få människor som ställer upp. Så äre med "idiellt arbete" en liten grupp människor kämpar med näbbar å klor tills de får nog å stupar. Själv känner jag väl att jag måste hitta någon form av bromsknapp, de tar för mkt utan att ge så mkt tillbaka... inte meningen alls det inte....


Men men, nog om detta... idag är solen inte på sitt allra bästaste humör, den leker kurragömma hela tiden, och vinden har ställt in sej på kyla!


Ska på klubben ikväll igen, då det dels är kurs och sedan ska ett par st träna lite ringträning, inför kommande veckas utställningar.. 


Ha en bra dag....

 

 Hur kan man låta bli att gilla denna charmör :0)

*gone*

--------------------------------------------

Svar på tal

Man: "Har vi inte träffats förut?"
Kvinna: "Mycket möjligt. Jag är receptionisten på könssjukdomsmottagningen."

Man: "Har jag inte träffat dig nånstans förut?"
Kvinna: "Jodå, det är därför jag inte går dit längre."

Man: "Är den här stolen ledig?"
Kvinna: "Jodå, och om du sätter dig blir den här också ledig."

Man: "Vill du hänga med mig hem?"
Kvinna: "Vet inte. Får två människor plats under en sten?"

Man: "Hem till dig eller mig?"
Kvinna: "Vi kan väl kompromissa. Du går hem till dig, jag går hem till mig."

Man: "Jag skulle vilja ringa dig. Vad har du för nummer?"
Kvinna: "Det står i telefonkatalogen."

Man: "Men jag vet inte vad du heter."
Kvinna: "Det står också i telefonkatalogen."

Man: "Så vad arbetar du som?"
Kvinna: "Jag klär ut mig till kvinna och uppträder."

Man: "Vad har du för stjärntecken?"
Kvinna: "Det som går sämst ihop med ditt."

Man: "Hur vill du ha dina ägg på morgonen?"
Kvinna: "Obefruktade."

Man: "Kom igen nu. Vi är ju på puben av samma orsak!"
Kvinna: "Du har rätt. Nu raggar vi brudar!"

Man: "Jag är snäll mot kvinnor."
Kvinna: "Bra. Var då snäll och gå härifrån."

Man: "Jag vill ge dig mig själv."
Kvinna: "Tack, men jag tar inte emot billiga presenter."

Man: "Om jag fick se dig naken skulle jag dö lycklig."
Kvinna: "Och om jag fick se dig naken skulle jag nog dö av skratt."

Man: "Din kropp är som ett tempel."
Kvinna: "Lessen, idag är det inga gudstjänster."

Man: "Jag går igenom vad som helst för dig."
Kvinna: "Bra! Vi börjar med ditt bankkonto."

Man: "Jag skulle gå till världens ände för dig."
Kvinna: "Det är bra, men skulle du stanna där?"
Av Eva - 13 maj 2009 12:52

De kom en sån där kulig grej via mailen nyss... som jag bara måste delge er :0)

*snällt va*


En gammal man satt på en parkbänk och grät högljutt:

- Vad är det med er? Frågar parkvakten.

- Jag är nygift.

- Det är väl inget att gråta över i er ålder. Är hon gammal, ful och elak?

- Nej, hon är tjugofyra år, vacker och snällast i världen.

- Har hon kanske lurat av er alla pengar?

- Nej, hon har egen förmögenhet och spenderar allt på mig. Jag får den godaste maten, de bästa vinerna och jag får älska så mycket jag vill.

- Då måste ni ju vara en lycklig man. Vad sitter ni då här och gråter för?

- Jag hittar inte hem.
Av Eva - 13 maj 2009 11:57

Hör ni mina glädjeskutt???


Fick nämligen en "award" av Ulrika!!!! tack snälla gulliga du!



Med den fina motiveringen:

Känner att det liksom känns som ett stort åtagande att ge bort denna, eftersom den känns lite kämpaglödig. Jag känner det som en kämpapåaward, och så ska jag se den när jag skänker bort den.

Man kan ju se lite av varje i denna, och jag väljer som sagt att se den som en kämpavidareaward. Ni som får den får ta det som ni vill...


Nu ska jag klura en stund på vilka som jag vill ge den vidare till... :0) 

Helst vill man ge den till alla man känner... 


Nu ska jag ut i soooolen... ha en fortsatt bra dag...

En snorig å snörvlande jag... Bye

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards