Alla inlägg under december 2008

Av Eva - 31 december 2008 18:35

ett par timmar kvar på detta år.


Vill med detta inlägg passa på att tacka alla er underbara bloggarvänner som "stöttat/uppmuntrat" inför kvällens smällare och raketer...


Har vart en del smällare i farten redan, men det har gått förvånadsvärt BRA! Kira har reagerat, men dock inte fått "frispel" och ska in på en gång... kanske dessa tabletter gör sin verkan... isåfall ärdet verkligen värt varje krona! att slippa droga ner med "konstgjorda/starka preparat" hör inte egentligen till "min värld" ja som knappt vill ta en alvedon förrns det nästan gått för långt.


Visst de ÄR super att alternativet FINNS, men som sagt... går det så undviker jag de hela...


Nu ligger dom lugna och rätt trötta i både kropp å huvudknopp :0) har kört rätt hårt med både cirkuskonster promenad och hjärngympa... 


Nu ska vi snart gå över till "söstra mi" och äta middag, John har gjort kyckling i ugn, och hasselbackspotatis, det luktar mumma kan jag lova... förrätt och efterrätt vet vi inte vad de blir, spännande värre :0)


Än en gång.

Supertack för alla kommentarer både via mail, här och sms.


Kramar till er alla.


GOTT NYTT ÅR!

Av Eva - 31 december 2008 08:41

Önskar jag alla mina vänner, bloggisar, och sänder en tanke till alla djur människor som far väldigt illa under kommande dagar. Måtte de en dag få ett slut. De är min önskan inför 2009. Det finns så många andra alternativ som är minst lika vackra att titta på. Men visst. ... jag håller med, de är ett vackert färgskådespel. Men som sagt TILL VILKET PRIS???


Idag väntar en lång lång promenad i ett väder som känns lika tråkigt som tanken på kvällens/nattens aktiviteter.... de blåser snålblåst... och som sagt, ja hade mkt hellre tagit en lång skogspromenad, OM det hade funnits möjlighet till det.


Kira är ännu "lyckligt ovetande" om kvällen, vi har spikat upp ett tjockt täcke över fönstren i sovrummet, hennes bur har stått på plats ett tag nu, och jag ber till högre makter att hon INTE behöver utsättas för de utskrivna lugnande tabletterna, har ett par dagar nu gett henne Zylkéne, som jag hoppas funkar.


Men som sagt, jag ska inte måla fan på väggen, mkt har hänt med den lilla damen under detta år, och hon har blivit mer som en flat "ska vara" mer självförtroende och en stabilare hund... så de hela kan gå bra med... och ja vet ju hur mkt man själv påverkar bara för att man utsöndrar negativ energi och tankar på "hur ska de gå" så........ en lång promenad, hjärnaktiviteter, och sen går de säkert vägen :0) 


Håll en tumme.


Så nu önskar jag er:

GOTT SLUT OCH ETT GOTT KOMMANDE ÅR!

Av Eva - 30 december 2008 17:06

kanske... *asg*

..

Av Eva - 30 december 2008 17:05

Av Eva - 30 december 2008 17:05

f

Av Eva - 30 december 2008 17:04

Tessgumman ligger å trånar efter den nya leksaken... men Kira vill ha den för sej själv... :0)


Och jaaa såklart dom andra åsså får nya leksaker :0)

...

Av Eva - 30 december 2008 17:04

Av Eva - 30 december 2008 17:02

Kiragumman fick idag en ny "töffsenöffsgrej" en ko som låter, hon formligen ÄLSKAR DEN! och vakar nooooooga över sin lilla *haha-ironisk-jaa* kossa mu...

Denna bild blev tyvärr mörk, men duger för att visa hur pass stor den verkligen är :0)

Håll till godo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards