Alla inlägg under november 2009

Av Eva - 29 november 2009 17:44

  japp då va de SNART klart med adventspyntandet i sovrum och vardagsrum. SÅ mysigt, fattar bara inte varför man väntar med att göra allt skitjobb till sista sekund, såsom möblera om, sortera bort saker som definitivt INTE kommer att användas, någonsinn! *pucko*


Nu är sovrummet fixat med en bokhylla där de mesta står prydligt och snyggt. imorron fortsätter operation storstädning, av kök hall toa och eventuellt uppe.


Var iväg på stan idag, men de va inte så mkt att glo på... visst de är mysigt att strosa omkring, men jag blev besviken för att dom sagt på radion att det skulle vara en "julsaga" med Dickens på stan, men inte såg då vi någon skymt av det inte.... tråkigt nog hade de inte stått ett dugg om någon skyltsöndag så folket var nog hemma idag istället...


Skärpning och bakläxa till kommunen! ska man ha folk måste man iallafall göra någon form av reklam!


Nåja, bäst å fortsätta här...


Ha en trevlig adventskväll


 

Av Eva - 27 november 2009 09:19

  hm.... advent??? *in maj as*


Den ljuuuuuvliga stressens tid är här, folk blir som tokiga springer omkring som dårar och den ena efter den andra försöker slå nån form av rekord över VEM tänder ljusstakar/stjärnor först... å jag kan inte annat än förundras........ VARFÖR??? till vilken nytta.


Ja, jag älskar verkligen julen och advent, MEN detta stressande och flackande hit å dit gör mej galen, *hm* -spolar tillbaka lite.... GALNARE... skulle förmodligen vara ett mer passande ord...


För att göra historien till en kortare mer sammanhängande ordslingeriversion.. *fint ord va*

Så...... tänker JAG, moá, mi, INTE tända varken stake eller stjärna före söndag! *punkt-finito-övertygar*


Tiden har för övrigt som sagt var inte ens räckt till för att göra någon form av ansats till att uppdatera här, de bli som de bli.... i ljuvliga stresstider...


I onsdags åkte jag till övik för att påskstäda till pappsen....

om vi då tar de från början, den morronen... *insikt..* *ja HAR inget minne*

Morgonen började superfint, klev upp rätt utvilad, slänger mej i duschen, å gör mej å Lexi klar för avfärd.... *nynnar*


SEN, iväg..... kommer till Docksta (mer än halva vägen till övik) och kommer på...........

GARDINERNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pappsen hade beställt julgardiner på Dollar som jag hämtat och sen lagt i Chevan.... *smart!* me tanke på att jag INTE ens kör bilfan....

Hade fått låna "söstra mi´s" saab... å givetvis glömt lägga över påsen...*hur smurt är man*


Såååååå.... tillbaka HEM igen, ja som skulle hinna så jäkla mkt innan syrran kom på plats.... *muttrade hela vägen*


Nåja, kontentan av de hela blev... Japp pappsen har fint hemma...

Å här ser de för jävligt ut.

*konstaterar med en djup suck*


Sååååååååå va tror ni att jag har att pyssla med idag.... japp aldeles riktigt....

 

 


over and out.... å ni...........


Ha en fucking jävla bra dag....

Av Eva - 22 november 2009 19:13

    


å NER har det vart alltför mycket av.... man undrar när allt skit ska ta slut...


Ja kanske bäst ja tar de från början.


I fredags åkte jag å min vän med näsorna/nosarna mot Östersund, och Wången... en tvådagars utställning väntade, båda med spända förväntningar, hur skulle de gå, var Kira för mager, kunde ja få henne att ställa sej osv osv... nerverna va såklart på högspänn, som alltid inför ett "test"...


Efter mkt om och men... förvirring pga felanvisad, eller snarare brist på verklig information och vägbeskrivning, så hittade vi vår stuga till slut. När vi kom fram visade det sej att klockan va väldigt sent! närmare 23 tror jag nog den var. Väl på plats efter att gått runt i vår stuga på 140kvadrat! Flört lyxit värre!


På nedre våningen fanns ett kök, toalett... MED BASTU! och bagarstuga! de sistnämnda han vi av förstålig anledning inte använda...


Sen ett rätt stort vardagsrum, med öppenspis och jättemysigt ombonat, med massor av gamla möbler, en spinnrock bla... sen en gammeldags utdragbar säng... nackdelen som vi båda såg det, var att ovanför sängen så formligen STIRRADE 4st gamla personer (urgamla foton på två gifta par) på en, bakom skallen om man skulle sova där... vilket inte någon av oss "gillade läget av"


Sen gick vi upp, och bara det var ett äventyr för sej! trappen va nämligen smal, öppna trappsteg, och väldigt väldigt brant! de va ett konststycke att personligen ta sej upp, och sen 4 vilddjur till viffar... hm... hur skulle detta gå....


Väl uppe, (utan hundar) så konstaterade vi att det var jättemycket plats där, första man kom upp till var ett stort sovrum, med en dubbelsäng, och en vanlig enkelsäng, sen bakom en stolpe upptäckte jag att det låg ett till rum... MED dörr emellan, vilket tjejen som jag fick tipset om stugan av, sagt att -det finns inga dörrar mellan rummen...


Inne i detta rum (som va minst lika stort, om inte större än det första) så var det en dubbelsäng, tre enkelsängar och även en spjälsäng i.... detta rum tog jag i beslag....


Japp, efter urplockning av en MASSA packning, burar osv osv... så tog vi in hundarna, min kompis hade med sej sin labbehane och en av sina tikar (labbe) och jag hade som sagt var med mej en löpande Kira, och en "förmodligen" löpande Lexi.... men de hela löste sej jättebra, vi hade kompostgaller mellan köket och vardagsrummet och på så vis särade vi på hundarna... gick jättebra.


Det är så kul när man ser att man har samma synsätt på hundhållning! ingen av hundarna levde rövare, gnällde eller va stökig, inte ett knyst från någon av hundarna ens över att "sova borta" de va lugnt och skönt och vi kunde koppla av ganska bra, vi sov väl inte så mkt den första natten... men men..


Så va de då lördagmorron, utställningen skulle börja kl 09:00 och vi va på plats ca 8:40... va väl lite sent tyckte vi båda men det gick... upp med burar, in med hundar och sedan försöka hitta kataloger och annat....


Sen hade jag själv strulat till det och läst programmet lite tokigt, ja trodde flat-tikarna skulle in först i ringen jag skulle vara i... men det visade sej att det var fetfel... så de vart en evinnerlig väntan... + nervositet på det.... = ingen bra kombination! *konstaterar*


Träffade såklart "kennelmamma" och det va såklart lika roligt! hon tyckte Lexi va jättefin... *såklart hon är...-opartisk som man är*


Att hon dessutom ville ha med Lexi i uppfödargruppen va ju jättekul Kyss

*min lilla pluppsnuttgurka*

Sen erbjöd hon sej att visa Lexi i ringen.... så det tackade jag ju ja till... och Kira fick jag en jättebra "handler" till.... Kira ställde sej jättefint med henne...


Hur gick det då???

Jaa Lexi vart på lördagen 1a, och 1 med Hp *stolt matte*

Kira gick det inte riktigt så bra för på lördagen, hon åkte på en 2a... pga sin vikt... för tunn!!!


Kritiken löd som följande:

Domare: Per Iversen


Lexi: En ung svart tik. Mkt bra storlek. Mkt bra huvud och uttryck. Bra hals och front. Välutv, kropp. Aningen lågt ans, svans. Mkt bra päls. Rörelser, bra. Välvisad.


Kira: En vart tik som kunde varit mer balanserad och stått bättre på sina ben. Kunde haft lite mer längd på huvud. Ok hals. Nog smal i kropp. Bra ben och tassar. God rygg. Kunde haft bättre päls. Bra rörelser från sidan.


Trötta som gnun for vi för att söka efter någon form av middag, det enda som fanns var en bar/pizzeria så vi åkte först till en ica affär som fortfarande hade öppet... sen beställde vi pizza och åkte till stugan...


Försökte hålla oss vakna till åtminstånde Robinsson va klar Flört


Söndagens uställning skulle börja en hel timme TIDIGARE... *sucka*


Så upp me tuppen, städa ur, packa... och vi insåg att vi kunde lika väl åka tillbaka och hämta upp packningen på vägen tillbaka...


Ut med packning försöka hitta plats, osv osv... denna gång va vi först ut i ringen, Lexi fick Gunilla som "handler" idag igen, och hon placerade sej idag som 1a , 2 med hp i konkurensklass...

Näst ut va Kira... (flöt på jättebra tidsmässigt!) Ulrika ställde Kira även idag, vilket jag är oerhört tacksam för! Idag gick det bättre... *nog fasen äre lustigt va de händer saker UNDER NATTEN!?!?!?!?!?!*


Kritiken löd som följande:

Domare: Siv Sandö


Lexi: Regäl tik, ändå feminin och med goda rasdetaljer. Kraffullt huvud ännu ngt lös i kroppen. Ngt fallande kors. God stomme. Kunde haft lite mer päls. Rör sig trevligt och är glad och positiv.

Kira: Medelstor. Ädelt huvud med fint uttryck. God hals, skuldra och överarm. Stram kropp. God pälskvalitet. Kunde önskat ngt bättre frånskjut i bakpartien.


På de hela en jättetrevlig helg! detta gör vi om till nästa år hoppas jag.


Så till det mycket tragiska....Rynkar på näsan


Igår fick jag ett mess av John... och det var inge kul mess kan jag lova... paniken kom som ett brev på posten...


I messet står att Mira dött...

VAAAAAAA skrev jag tillbaka... men jag hann bara trycka på skicka meddelandet så återkom "vettet till sanns" och jag slog nummret hem....


Då hade Mira tydligen legat i köket (som hon brukar göra) men hon brukade alltid komma upp på bordet när husse kommer ut till köket, för då passar hon på att tigga.... hon låg tydligen bara där på soffan, och J gick och satte sej brevid henne, då klev hon upp i hans knä och la sej tillrätta där, vilket hon ALDRIG brukade göra, hon va ingen direkt "knäkatt" nämligen... men nu låg hon där, i ca 45minuter... sen slutade hon helt sonika att andas...... lilla gumman....Gråter


Så igår vart de en tuff kväll... och hur John känner det, vill jag inte ens försöka mej på att förstå.... hur det än är, så är det han som är den stora kattmänniskan i detta hem.... och alltför många av hans pälsklingar har lämnat så tragiska spår efter sej... har det inte vart cancer så har det vart andra tragiska grejer som hänt....


Fy fasen så orättvist livet kan vara!


Vår lilla Miragumma... du är saknad... sov gott hjärtat....



Mira och pappa Merlin....

 


Av Eva - 20 november 2009 13:32

så drar man till Wången då.... tvådagars utställning, en vanlig kombi-bil och fyra hundar.... hm.....

Äre nu man ska dra till med uttrycket "finns de hjärterum finns de stjärterum* Oskyldig


Nåja.... blir så när man inte har egen bil som man kan använda... trist men det går säkert bra detta med...


Håll en tumme/tass för mina tjejor... ;0)


 

Av Eva - 18 november 2009 08:53

Jaa, igårkväll blev det badning av en "mindre välvilligt inställd" Lexi... hon hoppade ur badkaret utan min tillåtelse *förgrömmade onge* -typ......


Kira gick de som vanligt kanon med, hon hoppar själv i badkaret och står stilla till man är klar.

Nåja, nu är den bedriften över för den här gången, tur de är mildväder ute!


Men i mitt huvud pågick en livlig diskussion medan jag badade dom... HUR kommer det sej att dom BÅDA två, formligen ÄLSKAR allt vad vatten, dypölar snöhögar regnvatten änd så ån.... heter...där går de minsann kanoners att blöta ner sej i.... men att stå still å bli "omhändertagen" och omskött i varmt å skönt vatten, nje se deeeeeeeeee är inte direkt poppis....


Idag blir det till att trimma tassar osv... så att min kompis ska slippa trimma i flera timmar imorron.... dom har ju båda två fällt ur, så de blir inte till att trimma så mkt, men de där finliret... ja ja överlämnar det med varm hand till de som kan saken bättre Flört


Sen kommer hela torsdagen att gå i flygande fläng, trimma först, handla de nödvändigaste.... och sedan hem å packa inför fredagens resa mooooooooot Vången.... blir borta hela helgen och lär väl va dötrött på söndag när jag kommer hem..


Näpp bäst å göra frulle.... bye bye


 

herrejösses så tiden flyger iväg! Snart är Lexi ett år!!!!

Av Eva - 16 november 2009 14:17

regg   bored  


Va peppad man blir... full av spruuuuuuuudlande energi när vädret bara är så här.......... fiiiiiiint...


Mmmmmmmmmmmm *ironisk till max*


Helgen gick väl någorlunda eftersom att jag vart på ledarskapsutbildning, intressant! handlade mest om konflikthantering och lite om att planera inför att prata inför en grupp... ja vet att jag avskydde detta som pest när man gick i skolan, ofta försökte man hitta på vilken ursäkt som helst för att slippa undan.


Nu har man gjort det så många gånger att det känns rätt okej. *trodde aldrig jag skulle säga det nåååågonsinn... förr*

De mesta handlar väl om att försöka vara så förberedd man kan, och givetvis så måste man ju öva.. Och en viss nervositet är nog bra.


Idag hade jag i tanken att Nuuuuuuuuuuuuuuu ska jag bege mej ut i spårskogen... men med ett ihållande regn så sket jag i de hela... väntat de mesta av dagen på en vän som ska hämta sin dator... men hon tycks ha fastnat i Dollarstore-träsket... eller gjort stan osäker Flört så de är bara att vacker sitta å vänta å vänta.... lite drygt men.... thats life...


Skulle åkt å gått en långis med tre uttråkade hundar nämligen... men men, de hinns med det med...


Näpp over and out...

Av Eva - 13 november 2009 19:18

Så va de då fredag igen.... iof inte vilken fredag som helst... de e ju den 13. Va nu de ha å göra med saken fattar jag inte.... skrockfull?? nje...


Dagen har gått åt till liiiiiiite städning... *kors i taket* börjat lite uppe med. Sen fick ja lite halvpanik för farsan skulle komma på besök Glad så de va bara att smälla igång en sockerkakssmet och fixa det....


Sen efter pappsen åkt for vi med jyckarna för promenad, och nu sitter jag här och bara väntar.... väntar på morrondagens kurshelg. Ska på en ledarutvecklingskurs lördag och söndag, de handlar om konflikthantering och framförandeteknik... ska bli intressant!


De närmar sej även för utställningen i Wången, just nu känns det bara jobbigt eftersom att båda två kommer att löpa ha jag otur är dom båda i höglöpet då... *sucka*


Nåja, vi få väl se... de är inte före nästa helg.


Näpp nu ska ja fortsätta glo på dumburken... som för övrigt inte har nåt av värde att glo ... *booooooring*


helg  

Av Eva - 12 november 2009 15:21

.......igår.... ja tog semester *asg* nä vi myste lite istället, och med feber i kroppen så kändes de inge vidare att bylta på sej kläder för att åka dit en sväng... speciellt när det inte är lönt att träna med två virrpannor.


Idag har vart en liknande dag som i förrgår, febern förföljer mej och ja är så jämarns trött! sov till över 11 idag (igen) vaknade med sprängande huvudvärk.. *tack för de*

Skulle åkt på klubben ikväll för att påbörja uppfödarutbildningen, men de vart inställt... böckerna som behövs har inte kommit.... fast allvarligt så gör det mej absolut ingenting Tungan ute då kanske jag mår bättre när det väl kommer till skott!


Ska släpa mej ut me tre virrpannor efter maten iallafall... de få va dagens mål.


Sen att skallen är full av alla MÅSTEN som finns här, de kan man bli mer än galen på! *hjärna till salu*


Fotade igår, på prommisen men de vart inte så bra kort... lite tråkigt när de är sånt väder nu, att de är svårt att få till vettiga bilder... *jaja ja vet att ja har för högra krav*


Näpp over and out...


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards