Alla inlägg under februari 2011

Av Eva - 27 februari 2011 14:48

  YES! Äntligen "tvingade" jag mej ut för att träna jakt-träning med Cissi, Lisa och Britt-Marie!

Kändes så motigt innan jag for, just för att ja inte känner mej bra alls, men så här i efterhand så är jag verkligen överlycklig att jag å Lexi åkte!


De blåste lite kallt på parkeringen som vi skulle träna vid, men jag hade för en gång skull vart förutseénde och tog en varm jacka och varma skor.


Vi körde linjetag, ut kommando, vänster/höger. Men vi använde samma område vid alla skick.  Med "vakt" på den platsen så att inte hundarna fick chansen att byta dummies.

Sen valde vi själva vad vi ville köra, och på vilket avstånd vi sände från. Blev även passivitetsträning för de hundar som inte skulle jobba.


Sedan körde vi även stadgeövning och lydnad. Vi ställde oss på ett led, den som va först kastade en markering tog sin hund och gick fotgående genom alla ekipage, sedan avgjorde vi själva om vi ville skicka på markeringen eller på linjetaget som vi lagt ut en bit längre bort. Sen ställde sej ekipaget sist och tvåan blev nu etta och gjorde samma sak.


Lexi skötte sej kanonbra, och jag är verkligen supernöjd med träningen.

Tack tjejer för idag!


 

Lexi på väg in   

 

I reeeeeeeealy hate å se mej själv på bild!!! Tur Lexi är så söt så hon kompenserar de mesta   

Tack Cissi för att du fotade!

Av Eva - 22 februari 2011 22:52

long time no seeeeee *typ*


Vart dålig mest hela tiden, magsår igen...  *intressant-info-NOT* men så äre....


Igår kom ja ÄNTLIGEN på... shiiiiiiit -när ja va dålig sist funkade det med fitmeal... så... iväg med karln på Anybody och köpa sånt... och peppar peppar, ja fick behålla det.


Imorron ska jag ändå till sjukan i sollefteå för koll, både ögon och sen ett akutbesök hos en läkare.


Nåja, nog gnällt... idag orkade jag till å med gå en längre promenad utan att benen vek sej WHIIIII.... så kameran bara råkade hänga med....


Dagens skörd kommer HÄR....

Ha de gött/


  Tessgumman   Rizzla   min galenpanna Kiripiri ... ja ja kan inte annat än säga att man KAN INTE annat än älska denna galna viff...   matte ja ÄLSKAR snö.... fatta int va du klagar på... tycks hon säga   love              

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards