Alla inlägg under september 2008

Av Eva - 30 september 2008 15:41

kommer pappsen och compani hem igen... en vecka går fort. Skulle jag någonsinn få råd att åka utomlands, inte tusan hade jag då valt en ynka vecka inte.... nje minst 2v.. Men men, en vecka kan ju va bättre än inget :0)


Akita har vart urlugn och väldigt lättsam... det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva med den hunden! hon har funnit sej väl till rätta på en gång. Och verkar faktist trivas här. Visst, Merlin kan va rätt taskig med henne, då hon ligger och sover i hallen, då går han dit och smäller till henne med tassen :0) rackarpojk där... men det slutar med att han går därifrån för hon blänger ilsket på honom och skäller till åt han. MED all rätt :0)


Missebäbbarna är ursöta nu, dom börjar verkligen få sina egna personligheter nu. Lilla blå är såklart en av favvosarna... så stor och kraftig och såååå charmig.  Kira trivs med situationen hon, hon går dit och tjeckar läget lite titt som tätt, och genast är ungarna framme och sträcker sej upp mot nosen hennes :0) tro vad dom ska tänka.... 


Idag har jag tokröjjt uppe, slängt en hel del "bra-å-ha-grejjer" som INTE ÄR "braåha"... man tröttnar till slut på allt som bara ligger och dammar... så nu är det på G.... 


Strax ska jag ta Kira med mej och åka på klubben å träna lydnad... hoppas inte det är lika kallt som igårkväll.... imorse var det MINUSGRADER!!! *burrrrrr*


Näpp... over and out...

Av Eva - 29 september 2008 17:15

Igår åkte jag å städade hos pappsen, det blev verkligen en storstädning! bytte mattor/gardiner/dukar och dammade ALLT... till å med mammas änglaskåp, där talar vi om pussel, för att få varje ängel på sin plats, ställer man någon fel, tja då står man där med ett gäng som inte får plats :0) rätt kul jobb ändå... terapi på hög nivå! Mamma sa alltid det när hon levde att den som lyckades städa det skåpet och få alla änglarna att "hitta sin plats" den ska ha skåpet med dess innehåll... :0) om vi säger som så... i dagsläget är det nog endast jag som fixar det :0) *jippie*


När jag kom på plats och börjat med städning osv, så kom min moster... och hon va sååååååååååå himla snäll och hjälpte mej med fönstren!!! helt otroligt snällt! ödsla sin lediga söndag på att hjälpa mej :0) tusen miljoners tack för hjälpen vill jag bara säga :0)


Idag då... ja det känns i kroppen att man dels inte är pigg, och sedan att klättrat som en tätting upp å ner på stolar, det märks som sagt idag... har vart låg som fasen...


Åkte ner till djuraffären och köpte en RC-välling till småttingarna, det är dags att ge mat till de små liven nu... dom är såååå supersöta nu när dom börjat busa med varann och skutta omkring lite smått... man har ju givetvis skaffat sej en favvis... men som sagt...vi skall inga ha kvar... så jag hoppas verkligen att dom får hitta sina nya hem när tiden är mogen för flytt... men dit är det långt.... Shira verkar vara med smått även hon... hoppas nu bara att det går vägen för henne med.... det är hennes sista kull iallafall... 

på onsdag ryker kulorna för Merlin.... hoppas att allt går bra och att han får tillbaka sin päls och blir lite kraftigare... som det är nu ser han verkligen ut som ett benrangel....


på kvällarna roar sej han och Mini med att leka med varann, dom har så vansinnigt roligt ihop de två...


Näpp nu väntar snart ett styrelsemöte.. så hej svejs från mej.

Av Eva - 27 september 2008 18:30

Otroligt så kul denna dag vart! det är verkligen såååååå otroligt givande att ha kurs... Hoppas att deltagarna haft lika roligt som jag :0) men det tror jag nog.


Alla var jätteduktiga, och jag tror nog att en del föll på plats vad gäller att träna kommunikation...


Nå mer har inte hunnits med ännu... väntar på en god höstgryta alá John :0)


Och imorron drar jag förmodligen till Övik...


Vädret har vart helt perfekt idag. 18grader!! mot det väder dom utlovat hela veckan, med storm och regn... tack och lov hade dom fel... Hoppas morrondagen blir lika bra... 

Av Eva - 26 september 2008 10:03

Så har ännu en vecka gått! jisses... ja jag hänger då inte med.


I onsdags träffade jag en tjej som nyss flyttat hit från södra sverige.. hon har en flat-tik hon med, som är 2½ år. Vi bestämde att vi skulle träffas för att träna tillsammans, så jag ska ta mej i kragen och ringa henne efter helgen. Fick ett jättebra (hoppas jag) tips på att träna skott med en apportkastare... hon hade en sådan så vi skulle testa lite. Alltid kul med nytt folk som har samma brinnande intresse som en annan har... och som sagt... jag älskar verkligen att träna hund... med allt vad detta innebär...


imorron är det kursstart för rallylydnaden, ska bli kul. Men samtidigt åxså nervöst... första gången jag håller kurs i det.... och det är alltid spännande med att försöka hitta  ett upplägg som passar de flesta....HUR och på vilket sätt, får tiden utvisa *asg*

 Hoppas nu bara på vackert väder... söndag ska det tydligen bli storm... så jag håller tummarna för att vädergudarna är på sitt bästa solhumör imorron :0)


 Med Akita går det finfint denna gång, hon har accepterat sitt "Öde" att vara med oss... igår fick hon stanna hemma medan vi va i Sollefteå, och Uffe hade haft henne ute på gården hela tiden... det gick såklart jättebra... hon va överlycklig när hon såg John sedan :0) inte mej inte... njeeeeda, utan John *asg*


Nåja, bäst å sätta lite fart här..

Ha en bra dag.


.........................


 Blåst som 17 idag... men solen tittade fram iallafall... vart en intensiv dag med mkt förberedelser inför morrondagens kursstart...


Sen tog vi alla fyra hundarna och gick en skogsprommis... snacka om storröjj! men nu ligger dom utslagna dom små liven. imorron ska Kira få jobba lite på kursen... så då blir hon nog glad att få ägna sej hela dagen åt att vara i centrum :0)


Har bestämt mej för att åka till Övik på söndag och blir kvar där till måndag eftermiddag... ska överraska pappsen med att göra storstädning tänkte jag...


Missebäbbarna har idag fått ett större utrymme, och dom har så kul nu... busar lite smått med varann och piper å har sej... provade ge dom lite välling igår och det gick väl sisådär... :0)


Snart så springer dom omkring här överallt... 

Ska fota så fort jag fått tag i kameran... ska låna "söstra mi´s" kamera....


Näpp nu är det faktist sevärt på dumburken :0)


Hej

Av Eva - 25 september 2008 09:57

Igår va det brukscup på klubben, och Kira å jag fick ihop 26p av 30... så det var  ju helt okej :0) 9 på linförigheten, 7 på apporten... *hm* hon har börjat SLICKA på apporten innan hon tar den. PUCKOT... *mutter mutter*

och en 10poängare på hoppet... 


Idag skiner solen och det är helt underbart ute! ska till Sollefteå en sväng nu snart... sen ska jag försöka få bort det som ska på grovsopehögen som dom ska hämta till veckan... de är helt otroligt va skräp man samlar på sej! fy fasen.


och som omväxling... kan jag ju berätta att jag INTE hört ett piss från vårdcentralen ÄN... jag funderar verkligen på att skriva ihop en hel jävla följetong och skicka in det till typ expressen eller aftonbladet... så här får de förbajje mej inte gå till! Å då handlar det som sagt BARA om EN PERSON!!!! tänk va många fler med mej som sitter i denna jävla rävsax....


Vad mer då... ja det är en hel del att förbereda inför helgens kurs... så det tar sin lilla tid. Dom har tyvärr hotat med dåligt väder i helgen, vilket jag hoppas innerligt att dom har totalt FEL i!...


Akita har vart orolig inatt, hon fick nog helt enkelt för mkt mat av John igår, så hon låg på golvet å FES!!!! hon tittade väldigt olyckligt bakåt varje gång hon släppte sej... stackarn... idag hoppas jag hon mår bättre, hon ser då lite piggare ut... och from nu är det jag som sköter mathållningen åt dom :0)


Näpp ut i det vackra vädret...


Avslutar med ett citat som jag hittade på en blogg i morse.....

..................................................
....................................

Dagens,veckans,månadens,årets citat:
Jag kan inte ge något recept på framgång, men däremot ett på misslyckande: -försök att vara alla till lags.

H B Swope

..................................................
.....................................

Av Eva - 24 september 2008 07:45

Morronrapport från frånözoo :0)


Det har gått över förväntan med pappsens Akita... hon har alltid tytt sej och lyssnat bra på John, så det är han som får ta hand om henne... inatt har hon vart relativt lugn... visst lite stök och letande efter en plats som "är hennes" har det vart.... men jag tog ner en gammal madrass som hon fick ut till hallen, så där kunde hon koppla av.


Mini däremot.......... *morr* har stått och halvbjäffat halva natten för att hon ville ut till Akita å busa eller fjäska med henne...

Maken till fjäskande hund ha ja aldri sett.... 


Idag då... jaa... beror helt och hållet på vad som kan göras åt bilen, ikväll har vi möte på klubben innan själva träningskvällen.... Nä visst ja... det är ju brukscup för sjutton.....


Nåja, vi få se utgången på denna dag....

Det är disigt idag, solen håller förmodligen på att stiga upp idag igen.... hoppas på ännu en kanondag med sol.


Av Eva - 23 september 2008 08:33

Tja va säger man, idag kommer min papps hit... och till råga på allt, så ska han lämna hunden här! I EN VECKA!!!!!!!!!!! *syns-paniken*

*asg* nädå, vi lär nog överleva... men spattigare schäfer få man nog leta... fast.... schäfer är schäfer... den biten i mitt liv har jag *tack-å-lov-gjort-bort* *asg* ingen mer piplarsonsak här inte....

Så för att övergå till pappsens hund nu då... varför hon ska vara här... jo, för att han å syrran m fam sticker utomlands.......... *avis JAG??????????* nääääääääääääda inte på en fläck... *djup suck*


Så är de, när man é en fattilapp.... då få man vackert håll sej hemma, å ta hand om en SCHÄFER..... Nåja, "va é väl en bal på slottet" -kanske öhm... långtråkig.... öhm... eller "heeeeeeeeelt underbaaar"

Näpp frun... bäst å vakna upp....  sagor kan man drömma om... verkligheten är dock en annan..........


Idag blir det till att beställa tid hos vetr för kastrering av Merlin... orkar inte med mer "jaga pilsk katt" längre.... TYVÄRR för han e en helt underbar kille, som ger jättefina bäbbar, och de bästa av allt, han har ALDRIG markerat inne, trots att vi dock har tre fertila tjejer.... Men som sagt... nu har vi fått två kullar efter honom och i dagsläget känns det inte aktuellt med fler... såååååååå är ngn seriöst intresserad av att låta använda honom, så hojta till SNABBT....


och njeeeeee inga blandisar.... de finns alltför många huskatter (OCH renrasiga för den delen) som får lida... men.... enbart reggade skogishonor göre sej besväret att höra av sej.


Näpp, nu väntar snabeldraken på en körrunda...

Ha en bra dag i de strålande solskensvädret.

 ------------------------------------------------------------------------


Tja va väntade man sej... såklart att det inte är NOG för länge sen...... så fortsätter nästa grej såklart... BILEN trasig... och lär så förbli... då pengar är en osynlig vara i detta hushåll.... 4-5000kr för att få en begagnad generator.... nice......... surt sa räven........ just nu vill ja bara gå å gömma mej..........


I all katastrof, så slet jag ut allt rat från förråden ute idag... ett tungt jobb, som gick i bara farten... "inge ont som int ha nå gott med sej"..............


Ringde även till katastrofstället... (vårdcentralen) för att höra vart mitt recept tatt vägen, som jag bad om förnyelse på I GOD TID... (den 8/9) å ..... tja va säger man... man BORDE FAN inte bli förvånad.... men.... såklart...... inte fan hade någon meddelat läkaren det inte!!!!!!!!!! och till råga på allt, så frågade jag NÄR jag beräknats kunna få en tid för undersökning, som så stortläkaren skulle fixa i förra veckan....... någon som tror att läkaren MEDDELATdetta????? njet.... OCH så säger apan, att "jag ringer dej under dagen" NÅGON SOM TROR HON RINGT??????????? domgick ju bara hem för en kvart sen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan man bli annat än galen???????????


LESSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Av Eva - 22 september 2008 10:33

med strålande solsken! helt underbart...


Idag har jag hunnit med lite städning, och jag kunde inte drömma om att man kan bli totalt SLUT av att damsuga! fy fasen.... all min kondis och ork är totalt körd in under mattan.


Ska ut och köra ett träningspass med Kira med. 


sen får man se vad resten av dagen erbjuder.. ikväll ska jag träna med lydnadsgruppen iallafall.


Ha en bra dag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards