Alla inlägg under april 2009

Av Eva - 30 april 2009 23:35

dessa s---ns ¤%#%)()(%##¤/&/&)) jämarns smällarsattyg!!!!!!!!

*upprörd* usch fy blääääääää


HATAR DOM!!!!!!!!! skrämmer djur mm är de enda dom gör...

Kira ligger å flåsar arsle av sej... å Tess mår inte mye bättre, Lexi tittade förbryllat upp mot elden ovanför här... blev lite harig men verkar ändå inte bry sej nämnvärt....


Men sååååååå jävla onödigt!!!!! när man ser SMÅBARN stå där med raketer å smällare, nu snackar vi inte 14 å uppöver, utan den yngsta är runt 4 ÅR! HUR fan kan man som förälder blunda för sånt? ja stod vid fönstret och tittade när dessa ungar -älsta va väl kanske 9.... som står och smäller smällare i en låda som det vintertid förvaras sand i. och till råga av allt elände, så står ungarna KVAR där HÖGST två meter bort.... och väntar på smällen! VART VAR FÖRÄLDRARNA???? kan man undra....


Nä fy fan på ren svenska...


Av Eva - 30 april 2009 19:54

Fin avslutning på eftermiddagen igår! åkte förväntansfullt till hundklubben, fixade ordning kaffe, fika och ställde ordning för hamburgsgrillningen...

Tränade Kira lite, och anmälde oss till brukscupen, de moment som var i klass 2 var: fritt följ, rutan och hopp-sitt. kan bara säga det...... VILKEN JÄMARNS SUPERFLOPP!!!!! tror vi fick 6,5poäng sammanlagt.. av 30 möjliga *asg* tja nån ska leda ligan bakifrån med!!! fria följet tja de va en mycket ofokuserad hund i släp/nos-tåg... rutan... vadå ruta????? ha ja aldrig lärt mej, sa Kira.... å vadå hopp sitt! njeeee deeeeeeeee ha ja absolut ingen som helst lust å göra...


Nåja, ingen träning= inga resultat... så blire när matte vart/är sjuk under så lång tid...

+ att fjollfian förmodligen ska till att löpa när som helst.


Efter min flopp, skulle jag bara sätta mej ner å surra me några st... där började de hela... huvudet kändes som världens migränattack som va på väg... ville bara hem hem hem... sa åt min kära pussgurka att NU är de dags att åka... han stirrar förvånat på mej å undrade nog va fan de va me mej... JAG ÅKA HEM!!!! Nje nåt måste va galet... 

Tja hemmåt de bar, kom inte ens in till stan så vrålar jag -stanna bilen!!!!

Han knappt öppna bildörren så kräktes jag......*hatardesompesten*


Å så säger han... -tyvärr måste jag stanna på affären................... 

SUCK !!!!!!!

Aldrig har det tagit sååååå lång tid hem som igårkväll... han hem, sprang som en dåre in på toa å blir stannande där.... lääääääääänge.... magen vred sej trettielva varv......


tog hinken med mej och lommade iväg till sängen... han dit, fick springa tillbaka igen på toa å leka urban....

sen slockande jag förmodligen... -ja i sängen... inte på toa *asg*


Vaknade iallafall imorse och va "pigg" kunde äta osv... så förmodligen är det nacken som spökar än värre nu för mej......


Idag har vi vart ute och gått, fikat hos en vän... och fotat *ovanligt va*


"käääära snö" Kira njuter av den sista snön...


 Ligger bra här jag...


 -få ja leta nuuuuuuuu??? säger Kira....

 Tess hälsar trevlig valborg

 å Kira mé

Lillpluppan Lexi önskar desamma till er alla....


Å från oss alla: HA EN UNDERBAR (smällarfri!!!!) VALBORG.



Av Eva - 29 april 2009 08:48

Gomorron vräälden...


Hm, tja va ska man hitta på en sån här vacker dag då tro..

Jodå solen lyser från en klarblå sky.. livet leker... med någon... å jag har fortfarande skallebank inte utav denna värld...


Men så tog jag mej lite sand över huvudet och fixade till litet budskap sisåhär på morronkvisten... *nickar mest för att övertyga mej själv*


Njeeeee de kanske inte va jag då da som gjorde detta fina... men....... önsketänkande duger de me.. *konstaterar*


Näpp håll till goda vänner, och njut av dagen.. de ska jag baske mej försöka mej på. 

Ikväll är det hundklubben för hele slanten... grillkväll, brukscup å sånt.. kan bli kul.


Häv ö nice da

Av Eva - 28 april 2009 20:35

lite sådär bara på förmiddagsmittpådageninnanbarnvaktandet.

*mooooahhhaaaaaahaaaaahaaaaaa*


Tänk er:

en plufsig medelålders "långt-under-medellängd-över-havet" med en kroppshydda som *ehm* kan liknas med. som Ulrika skulle sagt *enof säd* hm... ändrade stavning där... Phu...

Utöva dessa superENKLA små övningar... japp thets mi och va jag tränat under och emellan en kaffekvart... OBS Norrländsk sådan.... å för er sörlänningar betyder detta, koka kaffet invänta grannen som bor sisådär en 35 mil bort... *tänker efter* nje ja tog en kaffe ensam... för att hinna med att träna att vika in benen som fastnat under alla bilringar... för att komma in i lådan... *svåraste momentet, nickar*

Av Eva - 28 april 2009 10:22

Av Eva - 28 april 2009 08:59

Hade besök inatt........



Jag ligger här i min säng å tänker på natten somvarit.
Jag känner en oemotståndilig lust att krama dig. Du kom oväntat till mig i sommarnattens värme. Det som hände mellan oss i natt finns mina tankar. Du la dig på min nakna kropp,hugrigt sög du mig tills jag somnade av utmattning. Det enda som fanns kvar efter dig var minnet och fläckarna på lakanet.





Nu i natt väntar jag på dig klarvaken och förberedd. Din Satans MYGGJÄVEL

Av Eva - 27 april 2009 21:48

att lägga bakom sej :0)


Började dagen med att göra ett försök att sova ut...  tji fick man.. Nåja sova kan man göra när man ligger där under de stampade jordgolvet i ettan...


Sedan åkte vi å rastade hundarna, sicket tokröj Kira å Tess hade för sej idag! varje plaskpöl i diken och de få snöställen som är kvar skulle undersökas... -underifrån!!! gissa om dom luktade gott sedan!!! 

Lexi tittade mest på dom och verkade tycka -é ni riktigt kloka ni två.... :0) lillpluppan där... 


Sen ett kort besök hos en god vän, hem igen gav hundarna mat, och sedan till Hsand för valpkurs...

köpte även 

Zylkéne, ifall att det nu ska skjutas dessa sattygsattrialjer... smällare/raketer....


Sedan var det då dags för kvällens höjdpunkt! valpkursen... ojojoj va skoj vi haft Lexi å jag... å resten med hoppas jag *L*

Snacka om effektiv kurs! inge toksurr/fikapauser och annat "skit" utan här händer det saker hela tiden, Utan att för den delen stressa igenom. Ikväll gjorde vi samma övningar som sist, med "ringträning" -kontakt, sitt när man stannar.. och sedan gick vi vidare, där gjordes inkallningsövningar, nästa var lekstund för viffarna, och inkallning me lösa hundar... gick kanonbra.. nästa stopp va dummiesträning... å Lexi va jätteduktig. såklart :0) jösses va det måste låta skrytsamt detta... men hon är otroligt duktig! 


Sedan gjorde vi stopp igen, för nästa inkallningsövning, och sen lösa viffar för lek... sen stannade vi vid en skogsdunge och gjorde apportering igen... och tillslut avslutade vi som vi börjat, med ring-kontaktövning.


Nästa tillfälle ska vi få prova på med fågel! å va jag längtar!!


Nu är både matte och Lexi trötta, så det får bli en rad bilder istället :0)

Lexi

älskade Kiragumman, med "söstrami" och b1 ;0) Nick

Kira och Lexi

Lexi och Nick... kexutdelning :0)

Av Eva - 26 april 2009 14:54

inlägg :0)

Ingen som lider hoppas jag *asg* om så vore fallet... så SPRING UT HÄRIFRÅN ;0)


Tog mej samman å gjorde slag i sak, plockade med lilla "nasse" Lexis absoluta favvo va gäller mjukisdjur... de fick bli "slutet" på spåret.


Tog me guben för medhjälp... å döm om min förvåning... INTE ett knystande mutter!!! ;0) *Tackar för det*


Vind va det så de stod härliga till.... bara det att det blåste åt alla håll å kanter... snurrvindar som inte kan bestämma sej... nåja. La ett 20meters spår, med "nasse" som slut... gick tillbaka, kopplade henne och gick "en promenad" mot spåret, vid "avstampet" visade jag henne genom att peka på backen...


Hon förstod väl inte så där va fasen matte menade men, vi fortsatte vår prommis, och rätt va de va så körde hon ner nosen i spåret och gick nogrant frammåt... tills hon hittade "nasse" jisses va glad hon blev... tja... matte vart ju såklart ljublande glad å skrek å hurrade *typ*


Sen fick hon roa husse ett tag medan jag gick ännu ett spår... me samma avslut... de gick kanonbra! hon verkade fatta galoppen på en gång :0) *duttikicka*

Sen avslutade jag där.


Nästa på tur... å de va Kira... fröken virrpanna... :0)

Jätteivrig men samlad.. satt kvar såklart medan matte slängde dummies... smart som matte (inte) är, så tänkte ja ju givetvis tokigt... varför nöja sej med typ 2-3st.... njeeeeeeeeeda.... 4-5 ska hon ju giiivetvis fixa... *tyckte matte*


Första skicken gick kanon, snabbt ut... snabbt in... två ggr gick jättebra!


Sen............ hm..... fick hon för sej att gå å skita.... göra lite lovar ut mot helt fel håll, för att sen ta upp söket igen... å BYTA DUMMIE!!! *mutter på matte* tja in kom hon ju såklart med alla 5... men hon va trött.


Nästa gång *lovar-mej-själv* ska ja TÄNKA före.... *nickar*


Sen fick Kira vila, å Lexi testa på... satte henne, kastade och hon fick hämta, bara de att dom va såå stora :0) skulle tatt dom vi tränat på hemma, dom små dummesarna... men som sagt, de gick de här med.


Nu har jag iallafall 2 trötta nöja viffar, Tess ska få göra annat snart... 


Ha de kanoners...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards