Alla inlägg under februari 2009

Av Eva - 28 februari 2009 10:22

så här på förmiddagskvisten....


 Statistik om kroppen:

- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen

- människans hårstrå kan hålla 3 kg vikt

- längden av mannens penis är lika med längden av hans tumme gånger 3

- lårbenet är lika hård som cement

- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens

- på varje fot har vi runt tusen miljarder bakterier

- kvinnan blinkar två gånger oftare än mannen

- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står och ...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Kvinnor har redan läst färdigt detta.

Männen tittar fortfarande på sin tumme. :-)

Av Eva - 27 februari 2009 16:40

Hur gick den.....


Tja, den började med en tuff start, och fortsatte fram till lunch på liknande sätt... kl 8 va jag på vårdcentralen... och kl 10:30 fick jag komma in till läkare... NICE jobbat.... eller INTE jobbat????? kanske hade läkaren sovit dåligt han med? valp hemma???? 

Ett besök som slutade på ett fortsatt irriterat resultat... jag sökte för två... (TVÅ) saker, de ena UVI... = återigen-en-pencilinkur.... 

OCH odling, strålande sickan... denna gång togs iallafall ett urinprov!!! *nice-värre-av-vårdcentralen-att-verkligen-KOLLA-att-de-ÄR-urinvägsinfektion* vilket dom inte gjorde för en månad sedan... 

Sedan då... min envisa huvudvärk.... tror någon att jag fick hjälp??? njeeeeeeeeeeeee... med ett irriterande svar... "de får du söka på nytt för" höll mitt humör på att brusa upp i ett DOVT MORRANDE VÄSANDE... men........... hann inte mer än TÄNKA dessa dovt-morrande-svar... innan läkaren återigen säger... vi har inte TID att kolla mer än de akuta...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nåt du inte begrep???? jag har haft huvudvärk i över en MÅNADS TID.... migrän kan slänga sej i väggen!!! så jävla ont har jag... sa jag... (förutom de förstnämnda) vilket jag i skrivande stund ÅNGRAR att jag INTE sa....

Sååååååååå... kontentan av de hela??? ja ska fan köpa mej en egen läkarutbildning!!!!!!!!!!!!!!!! 


Nåja, ut därifrån irriterad ÄN mer... sa åt J att lösa ut tabletterna... å sen hem... tiggde till mej kaffe hos "söstra mi" bara för att komma in till två ENERGISKA barn som inte sett mej på typ femton ÅR, dom kastade sej på mej, och skulle berätta hela livshistorian, PÅ SAMMA GÅNG... helst.... sen skulle jag "hjälpa" Robin att klä på sej en annan byxa och tröja.... HERREGUD vilken bedrift detta äventyr var!!! en trött grinig och skrikande 1åring som INTE vill byta kläder, "bara för att" typ....

Han va hal som en ål kan jag lova.... ja va rent av helt slut efter denna bedrift!


Vart inte länge där för söstra mi skulle jobba och uffe skulle iväg å åka skoter med Nick... robin skulle vara med farmor....


En vilopaus hemma, medans Lexi åt mat, sen ut igen... frisk luft.... sen strålande solskensdag... lagom kallt... lagom stickande sol mot min huvudvärk... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... livet leker...


Tog med kameran... å min KÄRE MAN.... kläcker ur sej.... "ska du fota snöiga hundar nu igen å lägga ut på bloggen" -tror du inte folk blir less på samma bilder...............


Ja ska INTE skriva vad jag hade lust att göra/säga åt min ÄLSKADE make.... *muttrar-för-mej-själv*


OOOOOCH... skulle ni mot förmodan  BLI less på mina bilder *asg* blunda då!! :0)


Här kommer några.... "FÅ" bilder....*fniss*

 Tess i en av många baracker som vi brukar använda bla för miljöträning/sök mm...

 Jämarns massa snö ivägen... å matte ha vart taskig å lagtgodis högst upp på trappavsatsen....

 jobba jobba jobba....

 tungt gåre.... men ja ger mej inte....

 ÄNTLIGEN UPPE....

 Lexi står nedanför å får snö i skallen :0)

 bäst ja letar här jag.... matte ha lagt ut gotta...

 Hm... husse??? va ska du....

 Matte.....???? *förvirrad valp*

 Yes inkallningsövning...

 husseeeeee ja kommmmmerrrrr

 jippieeeeeee... öronen fladdrar

 snart framme...

 *lycklig valp*

 nuuuuuuuuu fick jag min gottebit...

 Oj... matte ropar/visslar

 fullt ös...

 börjar bli tjötter....

 Nån som trodde de????

 Stannaövning med Kira....

 brandruinen -perfekt ställe att öva de mesta....

 Ö tjena kompiiiiiis.....


 

 slick slick....

 en hög snökulle....

 tre snömonster lyckades fångas samtidigt på bild... *whoooo*

 snyggast i stan....

 snömule....

 vackra Tess....

 snyggviffar...

 hm, här badar vi juh..... på sommaren... verkar LÅNGT BORT.....

 jobba jobba.....

 snygg Lexi....

 bus bus bus....

 ge dej snorunge....

 kom igeeeeeeeen....


---------------------------------

Sådär ja... ni stod ut till slutet?? :0)


Nu väntar en.... hm... *förhoppningsvis* LUGN avslutning på denna dag... mitt favvoprogram är ikväll med... så va kan de sluta med.... INTE EN tv som rasar!!!!!!!!!!! *måtte-nån-däruppe-höra-att-ja-vill-ha-tvn-hel*


sen väntar en supergod middag, hoppas jag... ja "beställde" av kocken... i detta fall, min käre man.... Hasselbackspotatis fläskfilé och hemmagjord svampsås....på "färska" svampinjacker... Översättning:champinjoner....


Såååååååååå Siggeeeeeeeeeeeeeee... kom hit å hjälp oss söka svamp tack :0)


Ha en underbar kväll/helg.

 

Av Eva - 27 februari 2009 06:52

gjorde jag i morse... känns det som iallafall...

Aggi (Johns) *mutter-mutter-RARA-katt* mmmmmmmm visst, rar å rar vette tusan om man tycker sisådär mitt i natta när hon helt plötsligt kommer på att hon ska leka med fötterna,väcka Kira eller Tess.... ELLER som nu till morronen, leka "Väcka-valp" för förmodligen VET k-f att denna bedrift innebär att valpen vaknar, valpen sätter fart på alla, INKLUSIVE damråttor, eventuella spindlar.. tja whatever man nu har i sitt sovrum... *rätt-hemsk-tanke-de-där-vá* huuuuga för alla varelser med huggtänder som finns i SÄNGEN!!!!


NÄPP sluta tänka på sånt nu.... tja.. k-f har då lyckats sin bedrift.... VÄCKA VALP... vilket innebär att man har två möjligheter:


1: stoppa massa bomull-så mycket som det går i ett par öron! och vända sej om och *hm* lossas lura sej själv att "de ÄR inte valpen som vill upp" -du kan gått å väl sova MINST en timme till....

Någon som tror denna punkt funkar????

isåfall: DAGS Å VAKNA TILL VERKLIGHETEN NU!!!


eller så har vi då de mest troliga alternativet:

Kliv upp, i de kalla sovrummet, med golvet som känns som en ismatta... att fötterna bara vill upp i sängen och inunder ett varmt täcke... de GLÖMMER vi nu... *sa-ju-de!DAGS-att-vakna-nu!* burrrrrr......... NÄÄÄÄ inte somna in i frostdvala nu!!! vaknaaaaa...........VAKNAAAAAAAA....


Såja... ett steg till bara.... att k-f bufflar "gomorron" försöker man bara le stilla å lugnt åt... mest av allt vill man bara ...............................!! å även..............................................
..........

Men... ett leende blir det istället.....

äkta vara??? nja........


Nåja, puttar härmed bort k-f för femtielvte gången, försöker att tänka gooooooda tankar om "va härligt att jag får kliva upp så här på morron *hm* -natt. kvisten...." å så PIGG jag känner mej idag.... *att-jag-skriver-detta-är-ENBART-till-för-att-lura-mej-själv*

Lyckas givetvis slå tån i bur-#(/%!"!-eln. dunk-dunkdunk-dunk... kollar blodvitet... näpp ingen utdelning.... tån klarade sej.


Öppnar burdörren.........................................
.................

..............................................


hm.............................................


VALPEN SOVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!


*vid-de-här-laget-skulle-nog-många-kappitulerat-och-lagt-sej-igen*

MEN..... så gör INTE jag.... för..........


OM jag skulle valt det alternativet kan jag MYCKET väl se nästa senarie..... vilket skulle kunna (till-99.999999999%) sett ut på följande sätt:

 1: jag smyger... OBSERVERA smyger! ner under täcket igen, jag tänker vackra tankar om "ååååååååååååååååååå, va skönt att få varma fötter igen, å sooooooova en zzzzzzzzzzzzzzzzZZ litenzzzzzzzzzZZzzZZz stund till.........

2: k-f.... tänker INTE samma tankar.... "nu ska vi leka" "ja vill ha maaaaaaaaat" "ja e kissnöööööödig" and so on, and on and on and on......


Vilket gör... att jag INTE ens PROVADE att FÖRSÖKA mej till att lägga mej i den varma *suck* sköööna sängen.............


Utan istället väcker jag valp, slääääääääääpar ut henne ur buren, *nästan* 

*överdriver ju så klart liiiiiiite* för alla som VET hur en flat funkar..... VET ju att.... 


nääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!
!!!!!!! INTE bära mattes hand NU, nääääääääääääääääääääääääääääääääääääää INTE pussas med dina sylvassa tänder i ansiktet, bara för att du é så lycklig... nääääääääääääääääääääääääää inte dra matte i håret "baraföratt" nääääääääääääääääääääää du ska INTE väcka övriga hundar, dom SOVER....*längtar-väääääääääldigt-mycket-här-till-valp-åsså-vill-typ-sova-på-morronen*


Nu har jag lyckats öppna dörren till resten av huset.... efter att ha snubblat både över valp och k-f.............. där ute väntar........



*paaadaaaaammmmmmmm*


femhundraelvatusen fyrbenta, som vid de här laget står i KÖ för att komma sej in till sängen..............


TOA???? GLÖM DEN! att du sedan håller på att pinka ner dej... bara LE och glöööööm den tanken.... alla har vi väl plågats av Susanne Lanefälts (hette-hon-de-tro) Kniiiiiiiiiiiipppppppppppp....... Ännu en generation me taskig barndom.... presis som min egen uppväxt till: *ryser-mår-ILLA-här* 


VILSE I PANNKAKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! herregud vilket barnprogram!!!!!!!!!!!!! snacka om rysningar ända ut till nageln...


Nåja, tillbaka.... Toa ja...... KNIP.....

FÖRSÖK hinna med att kasta dej över en VARM jacka på vägen mot dörren! *lägg-märke-till-ORDVALET!-FÖRSÖK* för de är kallt ute.... nattlinne alá kort modell??? SNÄLLA!!! BARA GLÖM DEN IDÈN!!!!!!!! helst flanell, storblommig alá mormorsmormorsmorsmors modellen... den VÄRMER iallafall LITE.... när man med Johns storstövlar försöker kliva rätt, för dom é såklart STOOORA.... alá storlek 50 (känslan iallafall)... GRATTIS... nu ÄR du KLARVAKEN.... sisådär i denna arla ljuva MORRON/(natt) tid.....


Mattes försök:

-Lexi... snälla kissa fort.....

-Lexi: klart ja gör.......

-matte: Lexi... du ska INTE jaga gubben......(katten)

-lexi: neeeeeeeeeejdå....jag skulle ALDRIG göra nåt sånt dumt..

-matte: men... varför går/springer/joggar du då EFTER honom.... runt runt runt....

-lexi: jamen... matte... morrongympa är ju BRA!!! ha inte du förstått det?????

-matte: för h-vette lexi!!!! grannen ha inte ens kommit hem från sitt nattjobb ännu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gå nu å bajsa så vi kommer IN nångång...

-lexi: mena du nu da????? (fortsätter me mitt jag)

-matte: LÄTT irriterad vid de här laget.... LEXI.... kan du lyssna på matte NU.....

-lexi: hm.... tittar-sej-omkring-å-letar-nästa-grej-att-göra-för-att-INTE-lyssna-på-matte.....

-matte: SMÅTT hysterisk nu....tänker tanken på att lämna henne ute själv.... LEEEEEEEEXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
I

-lexi: oj.... matte pratar visst.... fortsätter-ÄNDÅ-att-grejja-med-sitt

-matte: säger/skriker en massa  snälla rara ord här....

-lexi: OJ matte är nog rätt frusen nu... bäst jag går till henne.....


vifft vifft vifft studs pusss -från lexis sida....

Matte muttrar och går bestämt mot dörren, med en liiiite mindre vifftande svansande... lexi bakom sej...


Gubben kommer tillbaka från sin pinkarunda... och Lexi får syn på honom.................*vad-ska-här-hända*


ett doooooooovt NEJ från mattes sida.....

Lexi tittar upp på matte.... å tycks säga.... JAMEN... matte ja hade iiiiiiiiiiiiinteeeeeeee tänkt jaga honom nu...........


IN.... och av med jackan.......... blötlägg valpmaten.... HEMSKA TANKE om du INTE gör de presis NU.... då har du en olycklig oooooooooootrooooooooooooligt UTSVULTEN valp... som aaaaaaaaaaaaaaaldrigggggggggggggg får nån mat..............


KALLT INNE!!!!!! fötterna är vid de här laget så iskalla att de skulle förmodligen gå i tusentals bitar OM ja skulle råka stöta i dom....


*frestande tanke här, är att gå med dessa isbitar och bara sisådär stoppa dom inunder filten i soffan, där husse ligger å drar timmerstockar*


MEN...avstår.... snäll som jag är.... *moaaahhhaaahhaaaaa*


Pustar ut... valpmaten tar ett tag.... TOA????? 

YES.... toa here i kommer...... valp rastad.... leker FULLT ÖS MEDVETSLÖS med katterna.... TILLS.... jag ska in på toan....


Heeeeeej matte, ja följer med dej ja.... *storsuck* matte... OCH valp går på dass................. hej å hå.... å jag som i min vildaste fantasi ville ha BARN!!!!!!!!!!!!! *min-önskan-slog-visst-in-va?* valp eller barn...=samma sak.... men... ja tror blöjor vore att föredra.... åtminstånde VINTERTID!!!!!!!!


tjoho... de va ett STILLA å LUGNT uppvaknade här i Frånö.... Norrland....Sverige.... Världen..................


Over and out....

Resten av dagen???? tja......... med detta uppvak... KAN de inte bli såååååååååå farligt va?????

*snälla-kan-ingen-lova-det*?????? 


Hur har er dag börjat då?

Av Eva - 26 februari 2009 21:32

Hormon Guiden

Kvinnor kommer att förstå det här!
Män borde lägga det på minnet!


Varje kvinna vet att det finns dagar i varje månad när allt en man behöver göra är att öppna truten för att riskera sitt liv! Detta är en liten behändig guide som borde vara lika vanlig I plånboken som körkortet; varje äkta man, pojkvän, fästman, manlig arbetskamrat eller annan anhörig borde ha en sån här I sin plånbok!


FARLIGT:   Vad blir det till middag?

LITE SÄKRARE: Kan jag hjälpa till med middagen?

TROLIGTVIS SÄKERT: Vart skulle du vilja äta middag?

TOTALT SÄKERT:   Här, ta lite vin...


FARLIGT:   Tänker du verkligen ha det där på dig?

LITE SÄKRARE: Wow, du ser verkligen bra ut i brunt!

TROLIGTVIS SÄKERT: WOW! Kolla på dig!

TOTALT SÄKERT: Här, ta lite vin...


FARLIGT:  Vad är du så upprörd över?

LITE SÄKRARE: Kan det tänkas att vi kanske överreagerar?

TROLIGTVIS SÄKERT: Ta min lönecheck.

TOTALT SÄKERT: Här, ta lite vin...


FARLIGT: Borde du verkligen äta det där?

LITE SÄKRARE: Du vet, det finns massor av äpplen kvar.

TROLIGTVIS SÄKERT: Vill du ha lite choklad till det där?

TOTALT SÄKERT: Här, ta lite vin...


FARLIGT:  Vad har du GJORT hela dagen?

LITE SÄKRARE: Jag hoppas att du inte överansträngde dig idag. TROLIGTVIS SÄKERT: Du ser alltid jättebra ut i den där morgonrocken! TOTALT SÄKERT: Här, ta lite vin...



--------------------------------------------------------------


Tretton olika betydelser för PMS:

1.  Pass My Shotgun (Skicka mig min pistol)

2.  Psychotic Mood Shift (Psykotisk humörsvängning)

3.  Perpetual Munching Spree
(Oändligt tillstånd av mumsande)

4.  Puffy Mid-Section (Plufsigt mellan-parti)

5.  People Make me Sick (Folk äcklar mig)

6.  Provide Me with Sweets (Förse mig med godis)

7.  Pardon My Sobbing (Ursäkta mitt snyftande)

8.  Pimples May Surface (Finnar kan dyka upp)

9.  Pass My Sweatpants (Skicka mig mina mjukisbyxor)

10.  Pissy Mood Syndrome (Pissigt humör syndromet)

11.  Plainly; Men Suck (Helt enkelt, män är hopplösa)

12.  Pack My Stuff
(Packa mina grejor)

och här kommer min
favorit :

13.  
Potential Murder Suspect (Potentiell mordmisstänkt)

Av Eva - 26 februari 2009 17:19

ni vet de där uttrycket. "Som sjuk har man bara en önskan" -att bli frisk...


Börjar bli redigt less nu på att va sjuk, febertoppar avbyter varann me snörvlande snornäsa, till hosta. De senaste i morse va urinvägsinfektion IGEN... så va gör man, tja ringer vårdcentralen... *jippistället-nr1* så jag måste dit imorron... hann inte med mej idag, då det var ännu en dag i bil som gällde, till Sollefteå igen för att hämta hundmat från fodaxbilen... snöat har det gjort hela dagen med.. lagomt lattjo...


Men men, de finns faktiskt saker att se fram emot mitt i allt "fucking-gnäll" :0)

Jag å Kira ska gå en massagekurs på tre träffar, med början nästa vecka. DET ser jag fram emot. 

Finns ju såklart annat att se fram emot med... de är ju trots allt inte likt mej att gnälla, men nu har det vart mkt av den varan känns det som. Och tittar man tillbaka i bloggen så har det vart en hel del ser jag :0)


Nåja, de är ju trotts allt "min" blogg och den är valfri att läsa från *fniss* å ibland måste man få gnälla av sej... speciellt när livet känns som mest pestigt... å det gör det ju ofta när man inte känner sej bra. Feber och annat dynga tär på både kropp och själ.


Tur som sagt man har glädjespridarna här hemma... :0)

Inge fotograferande har det blitt heller på några dagar....


Nu ska jag släpa mej ut genom dörren och följa med en kompis på ett klädvisnings"party"   *överdriver-om-jag-säger-JIPPIE* pank som en kyrkråtta och med min vikt lär jag inte hitta ens en socka som passar... *asg* 

ääääääääääääh ryck upp sej nu.... :0)

Ja ska ha skiiiiiiiiiiitroligt där, å titta på alla fiiiiiiiina kläder i världens bästa storlekar som sitter som en smäck i passform ja kan välja å vraka bland alla BILLIGA kläder....


*YES-där-lurade-jag-NÅN-hjärncell-iallafall*


Nåja, va vore en kväll på slottet, me sin underbara bal......................ganska lååångtråkig.... eller alldeles underbar....


Uppdatering kanske följer... få se hur grinig jag är... över pengabristen alt klädstorlekar... ;0)


Ha en nice evening...

Av Eva - 25 februari 2009 06:55

Till sjuksköterskan och ögonläkaren ska jag idag... redan nu på förmiddagen. Nackdelen är givetvist att det "endast" är en resväg på ca 9 mil... tor.

Hoppas trycket på ögonen inte förändrats till något högre än de var vid förra besöket. Men men... de återstår såklart att få veta nu.


Varför jag har sådan huvudvärk förstår jag inte. I över 4veckor har skallen känts som de ska sprängas, får ta upp det nu få se om man kan få någon förklaring.


Lexi vart liiiiiite tagen av vac igår... lite slö å "hängig" MEN... de tog hon igen nu till morron *asg* hon har sprungit som en liten dåre fram å tillbaka i nästan en timmes tid... snart lär hon väl slockna som den lilla barnrumpa hon är :0)


 Nåja, önskar er alla en trevlig dag.


--------------------------------------

Fortsättning följer..


inte så kul dag idag... trycket hade ökat på ögonen, låg på 29 nu... så de va ju INTE kul direkt... nu väntar en snabb kallelse till läkare och även en remiss till någon som ska utreda detta med huvudvärken... vart visste hon inte... men huvudsaken att det händer saker.


Nu först kan jag se igen :0) så vidrigt när dom sätter in dessa droppar som först ska bedöva, å sen droppar som ska vidga pupillen... sen fotografera ögonbotten, snacka om att det är vidrigt... man blir så ljuskänslig efteråt... så de där med att köra bil... glöm det :0)


Nu först så kan jag titta mot ljus utan att få frispel iallafall...


Ska iväg trots allt på klubben, eftersom att vi ska ha köksmöte....


Av Eva - 24 februari 2009 19:47

Vi är med å tävlar om lite goda ben som vi hoppas att vi vinner... varför inte testa du med?



 ----------------------------------------------------------------------------

Dagen har gått i rasande takt... ingen rast ingen ro... först tänkte jag ligga kvar i sängen... men si de gick inte de inte... så då drog vi först till Övik för att vaccinera lilltjoffsan... så nu är den biten gjord. Trodde jag skulle hinna me att träffa *världens-bästa-Annica* men si de sprack totalt de.... hon gjorde nåt så dumt som att JOBBA!!!!!!!!! hmf... skulle DE va viktigare än att träffa MEJ å viffisarna! *mutter mutter*

Nåja... innan Lexi blitt tonåring har nog "gudmor" fått träffa henne....*ler-ironiskt-åt-övikshållet-till* moahhahahahahahhaaaaaa


Sedan åkte vi fram å tillbaka på ÖB och hittade väl lite tjafs... såsom BAJSPÅSAR!!! hmf.... har MILJONERS TRILJONERS hemma... men icke en skitpåse i bilen... å va gör hundarna då??? tja bajjar där dom INTE ska göra de såklart.... så de fick bli lite inköp av bajspåsar.


Sen in en kortare sväng till syrran på hennes jobb... och sen hem igen... för att i princip vända i dörren för att ta en träningsrunda på klubben med lydnadsgänget... hm... de få som nu vågade sej ut :0) ett tappert fåtal var på plats... åså jag å kira då förståss :0)

Tränade inte så mkt utan de fick bli ett intensivt pass, läggande/rutan/inkallning med ställande.. och lite följsamhet...


Allt gick jättebra, så de blev en lyckad träningskväll...trots stelfrusna fötter.


Någon semla har dock INTE slunkit ner idag !!!! har köpt för att göra... men si då passade de inte herrn i huset, så då ids jag inte göra åt enbart mej själv... funderar skarpt på att kalla hit söstra mi innan hon ska göra sitt sista nattpass....


Nåja.. nu har jag inte så mkt mer att säga om denna dag... förutom att skallen håller på att vända ut och in.. IGEN... nice värre... NOT....


ha en bra kväll.

Av Eva - 24 februari 2009 10:40

När  julen nyss stått för dörren kan man ju ställa sig  frågan:
Vem var  Jesus?  



Det finns tre bevis på att Jesus var Mexikanare:
- Han hette  Jesus
- Han var tvåspråkig
- Han hade problem med  myndigheterna


Men det finns också belägg för att var  Irländsk:
- Han  gifte sig aldrig
- Han berättade alltid historier
- Han  älskade att vara ute i naturen

                      

Samtidig finns det  tydliga indikationer på att Jesus var svart:
- Han kallade alla  för "broder"
- Han gillade gospelmusik
- Han fick ingen  rättvis rättegång


Tre starka fakta  talar för att Jesus var Italienare:
- Han  gestikulerade när han talade
- Han drack vin till alla måltider  
- Han var säker på att hans mor var jungfru, och modern var  säker på att han var Gud.

Men ytterligare fakta tyder på att  Jesus kan ha varit från Californien:
- Han klippte  aldrig håret
- Han gick barfota
- Han grundlade en ny  religion

   



MEN,  de mest överbevisande bevisen talar faktiskt för att Jesus var  KVINNA :


- Han blev  tvungen att utfodra många människor med kort varsel, även om det  inte fanns tillräckligt med mat.
- Han försökte att göra sig  hörd bland en massa män som inte lyssnade.
- När han hade dött  blev han tvungen att uppstå igen för det fanns fler uppgifter att  göra.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards