Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 30 juni 2009 09:24

Japp så står BÅDA bilarna.........


Saabskutten fick för sej att *I ICKE SAMRÅD med ägarinnan!!!!*  ta:

*svär så de viner*


SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA LESS NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


å chevan lever på nåder... sitt eget jävla liv.... i ostartat skick...


= BILLÖS!!! å de innebär = maktlös......... totalt road just nu är jag......


*not*


Så jag gör som bilj---na!


TAR SEMESTER från allt.........

fan ja som skulle på kursen med Kira ikväll... 

Nåja... "va é väl en bal på slotthelvetet...."

sagor existerar inte i verkligheten... man vaknar bara abrupt upp...


vart finns alla dessa pengar när man så väl behöver dom... förmodligen i sagans värld.... inte finns dom då i mitt liv......


Näpp tillbaka till verkligheten...


OVER AND OUT


Av Eva - 29 juni 2009 20:28

Jaa va ska man hitta på å skriva om ikväll då?


*findurerar*

(kommer på: ORKAR inte findurera)

Såååå... här kommer min dag... i bildformat....


Först ut...

"våra" älskade skatungar, 4st till antal, tama så ininorden, älskar att skratta åt hundarna och att "jaga" våra katter... + att sno deras mat har blivit mer som en återkommande sport för dom *skrattar-gott-åt-deras-småhyss*


Härnäst då?

"love" B2 i gosedosformat *mumma* 

Så fort han ser mej å jag "muttrar" hm Robin va haaaaar du i munnen! 

så PLOPP stoppar gullungen ner nappen i sina byxor å säger: "botta" 

Kan man annat än le????


*skratt* sen har vi då B1.... spelevinken Nick.... man riktigt ser hur de lyser en liten EEEEEEEmil om honom... *love*


Åååååå älskade Pruppen... alias Lexi.... tötnosan...... no word nececery.. *jajajaja säkert felstavat* men ja tänker inte stava... ja tänker äta opp gosaken... pöss på henne....


Kiripiri i egen lovely posé........


Matte...... ORKA.......... nje ja lyfter ett öga bara... tycks Tessiluren tänka... att hon orka ligga i solen fatta ja inte... men visst... sen drog hon sej till skuggan ;0)


Jaa hörrni... de va väl min dag i bildformat... ingen nytt under solen mé andra ord... *FNISS-fyndig-ja-va*


Avslutar med denna underbara bild....




Av Eva - 29 juni 2009 11:52

bloggandet får va tills kvällningen...

Av Eva - 28 juni 2009 21:31

snacka om värme.... nje... ska inte klaga............. *bara-liiiiiite*


Två dagar har passerat, ja nästan tre.. ja e svintrött totalt orkeslös, så nu tar jag fasen i mej L E D I G T!


Har haft valpkursavslutning idag, i hettan, tack å lov fläktade de ytterst lite.... men dock en liten svalka. 

Vi hade ordnat agility som avslutning, med våra erfarna agilitifantaster på klubben. Ett väldigt roligt tema tror jag de flesta deltagarna tyckte, de såg då så ut :0)

ehm.... vovven???? tog du vääääääägen??? 

-eller är det husse som ska genom tunneln månne?


alla metoder är tillåtna :0) Kajsa tycker köttbullar är mumma... visst är hon näpen den lilla damen :0)


Det har vart såååååååå kul att ha denna valpkurs och deltagarna har verkligen hajjat galoppen, det märktes på alla rätta svar på frågesporten jag hade gjort... 



Väl hemma så väntade ett välförtjänt bad i poolen, nästan för varmt i den bara... :0) 24grader!


Jag hittade pappsens egengjorda glafibermall till en liten båt, som han gjorde för massor av år sedan... den tog jag hem, och fyllde med vatten...

Lexipruppen Ä L S K A R den! som synes...


gräva gräva gräva... plaska plaska plaska :0) 


Näää over and out... för varmt, för lite luft inne.... 

Av Eva - 25 juni 2009 15:28

till Rotsidan............. men idag har jag absolut ingen som helst ork eller energi, känns som ja befinner mej i nån slags vakum...... inge kul alls å va så.


*självförvållat mmmm*


hittills har jag/vi lyckats med att åka en kort sväng till Sandö för att hundarna skulle få simma av sej, givetvis hade dom nån storövning där, så på vårt vanliga ställe gick inte att vara, hittade ett ställe som fick duga, men till sist upptäckte jag att det stod upp en massa armeringsjärn!!!! *hemska tanke* å jag som är så noga med att alltid kolla runt INNAN dom får gå i... nåja, tur i oturen så gick de bra! *tack å lov*


Tanken på vad som kunnat hända vill jag inte ens försöka mej på...


Idag har jag ingen "aktivitet" inplanerad... *undrens tid é int förbi än*

men imorron sticker jag till Övik, pappsen syrran å jag ska gå igenom en massa saker inför eventuell försäljning av huset... mååååååånga grejjer äääääääre, att ta rätt på... typiskt då att man känner sej som ett urlakat lakan, men men, de ska göras.... så äre.


Näpp over and out härifrån.... funderar.... på att ta ett dopp i poolen där det i skrivande stund är över 21grader i vattnet! 



sol

Av Eva - 24 juni 2009 13:00

idag igen...... härligt. Tog lite bilder igår på kursen, men tyvärr hanns det inte med att tas några på Kiripiri, mer än de jag tog... glömde helt enkelt bort att lämna ifrån mej kameran *asg* smurto jag... som vanligt kommer man på saker EFTERÅT...


Imorse va de ingen som skrek "Eaaaaaaaaaaaaaaaaa" utanför dörren.. *hm*

dagis visade de sej att dom va på.....


Finns en massa "skulle vilja" just nu, fast framförallt skulle jag vilja ha SEMESTER, både fysikt och framför allt psykiskt... men inte fasen gå de inte... de e bara å försöka ta en vecka-månad-år (iförväg) åt gången... för att få ihop de hela... om man sen mår BRA av de... tja de vet ja inte vem som kan svara på... inte jag iallafall.


Har valpkurs ikväll iallafall, så de har man att se fram emot... bara en gång kvar nu, tiden har gått fort.


Nopp nu ska ja ila vidare...

lämnar en bild på stackars Kiripiri med myggjävlar fulla henne... (igår)

Av Eva - 23 juni 2009 22:53

finns de nåt jag verkligen verkligen VERKLIGEN HATAR!!!!!!!!!!!!!! så är det MYGGJÄVLAR och KNOTT!!!!!!!!!!!! fyyyyyyyyyyyyyy fa-!!!!!!!!!!!!!!!!!!! varför existerar dom överhuvudtaget!! när dom ska sliiiiiiiiiita stora j---la TUGGOR av en!!!!!! hela skallen är knottrig av alla bett jag fått under dessa "få" timmar i skogen, OCH till råga på allt, ja hade myggmedel med mej... enligt texten står det: räcker MINST i 8 timmar!!!!!!!!!!


JO JÄ___R!!!!!!!!!!!!!!8 sekunder möjligen!! tror vi tömde en flaska ikväll, ja mkt är de INTE kvar av den.... å stackars viffarna sen då!! nosarna är svullna på förmodligen alla deltagares hundar.... jag sprayade Kira, och visst... något bättre blev det väl... EN STUND!!!


Ikväll (om man bortser från paniken och viljan att direkt på sekunden åka raka vägen hem, tack vare attakerna från m-jävlarna) så körde vi lite sök i skogen (dummiesök) Kira va jätteduktig och hämtade alla sina, -märks att vi hållit på förr, men ja behöver lära mej att hålla käften *asg-försöka* så hon får jobba självständigt... inte lätt att lära en gamm-matte sitta *nice liknelse va?*


Sen testade vi linjetag, i uppförsbacke... gick jättebra, för då fick Kira upp farten...


Näpp nu ger jag upp för idag... vila står det stämplat i pannan på mej, -MELLAN mygg-jävla-betten....


Jooooooooo idag har jag även invigt poolen :0) niciga 20grader... kul kul...


På bilden: lite småttingfötter plaskande i havet vid Rotsidan *söndagens utflykt*

Av Eva - 23 juni 2009 08:55

Äntligen.... andra kurstillfället ikväll på apporteringskursen. Få se hur de går denna gång då...


Skulle va en sjuttons värme idag, men än så länge lyser solen med sin frånvaro (????????????????????) men men, den kommer väl efter att ha först värmt upp någon annan plats... *troligt???*


Håller på att ladda upp ett bildspel, men de verkar va sirap i nätet....

bilder från söndagens tur ut till havet.


Återkommer.........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards