Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 8 mars 2009 08:45

som en riktig soffpotatis vid de här laget.... orken tryter fortfarande å ja önskar verkligen att jag kände mej bättre. Men så va icke fallet...


Igår hände absolut........ ingenting..... mer än att jag va ute en stund på gården och hämtade luft... solen sken och det droppade från taket... helt underbart! det känns som att det finns hopp för att även Kung Bore ska släppa sitt grepp även här ;0)


Står man å iaktar hundarna så får man sej verkligen många goa skratt!


Lexi tex, roar sej med att försöka gräva bort snön, hon har väl sett husse stå där med spaden och gräft förståss *L*

Försöker fånga det på bild, men de går inge bra... man får inte med känslan bakom juh :0)


Lille Bull fick dock ett nytt hem igår eftermidda ... så visst händer det goda nyheter här med! jippie.... Nu ska bara Bill få en egen familj han med.... *klåen vet när men......*


Ingen som kan tänka sej adoptera en liten guling i sina bästa dar? en apporterande missemiss som klurar ut de mesta, med glimten i blicken..


igår berättade J att han satt å studerade lillkillen, när han skulle ta fram en stoooor (sett ur kattvärlden) leksaks plasttjosangrej med en mus som snurrar innuti... *självklart-fattar-ni-vad-jag-menar-va????* hehe....


Den ligger iallafall under en tung "järnkittel" och framför stod damsugaren ivägen....

där slet Bill ett bra tag för att försöka få fram den, för att tillslut kunna leka med den såklart.


Han sliter å försöker på alla sätt som är möjligt.... tills han sätter sej ner, tittar på husse, husse väntar..... på Bills nästa steg.... varpå blir... -Ahhh.... ja går helt enkelt till husse och klappar honom på axeln för att få hjälp.... Stolt som bara en "Bill" kan bli :0)


Så den som inte tror att en katt är oerhört klok, får nog ombestämma sej :0)

 


Sååååååå.... HJÄLP nu Bill att få ett bra och långvarigt kärleksfullt hem.

Han behöver verkligen få komma "hem" nu.

*detta-som-kallas-SMYGREKLAM-eller??*   fnisssss....


Näpp nu väntar ett besök på Dollarstore, för att handla en massa nödvändigheter till klubben... sen ska jag FÖRSÖKA, le å vara glad, och ta mej samman å städa på klubben, då det är "kökets" städmånad....


Ha en bra dag allihopa...

Ps: någon som kan på ett ENKELT sätt förklara hur 17 man gör för att få till en "film".... ja vill åsså gäääärna lägga ut film på de bilder jag tar, men begriper inte hur man gör.... Nån som kan förklara??? ;0)


---------------------------------------------------------------------------------

Avslutar med några rolisar igen... :0)

---------------------------------------------------------------------------------


Drängen ringer bonden:

Fan chefen, jag har ett jävla stort problem här. Jag körde på en gris med lastbilen och nu sitter han fast i grillen.

Grisfan mår bra, men han vrider sig och skriker så hemskt att jag inte får loss honom.


Bonden: Det ligger en 357:a bakom sätet. Skjut honom i huvudet så får du nog bort honom sen.


Efter 5 minuter ringer drängen igen. Jag gjorde som du sa chefen. Jag sköt honom

i huvudet och sen var det inga problem att få bort honom, men jag kan fortfarande inte åka vidare.


Vad fan är det då? Röt bonden.


- Det är hans motorcykel. Det där jävla blåljuset har trasslat in sig i höger framhjul….


-Hallå chefen är du kvar.....

--------------------------------------------------------------

En man ligger på sjukhus med mag problem när han plötsligt får diarré och skiter i sängen. Mannen får panik, viker ihop lakanet med bajset och slänger ut det från fönstret.


Lakanet hamnar på en a-lagare som går förbi, a-lagaren brottas ett tag med detta och bajset rinner ut.


Då kommer en annan man förbi som frågar vad han gör. Fan du kommer inte tro mig, men jag tror jag precis bankat skiten ur ett spöke....


--------------------------------------------------


Vad kallar du en intelligent blondin?

- En Golden retriever.


--------------------------------------------

Av Eva - 6 mars 2009 20:56

Hörröööööö Lotta.... klart du ska ha en tävling!! ja vill iallafall vinna -iallafall få chansen *asg* å få en sån där kulig dragis!!! ;0)


Ja, för övrigt då... huvudvärken kvarstår, yrsel har tyvärr tillkommit... men men... de går väl över.... nångång....


Har vart ute i friska luften idag iallafall! kändes så skönt... va bortskämd man blir genom att ta saker för givet... att "bara" ta sej ut i luften... tror helt enkelt man tar saker för mycket för givet... de ÄR ingen "självklarhet" att orka ta sej ut.... nåja... nu ska ja inte bli så där djup ;0)


Fotade lite när vi gick idag....

 Lexi... så vacker hon blir våran lilla skatt... eller va tycker du "kennelmamma"?;0)

 Hm...fattar inte va Kira hittade där nere.....

 *jkla kamera* eller äre matte som inte lärt sej... hm... mest troligt de sistnämnda... synd att de blev så mörkt... Annnnniiiicaaaa HJÄLP matte!!! låter Lexi hälsa sin gudmor....

 men vissa kort bli ju riktigt..... hm... vettiga iallafall....

 TÖTNOS!!!

 Kiripiri....

 mumma me snö...

 .........

 jisses vilken "lessen" blick ;0)


 dags för bus.... nå´n som hänger mé

 Hm, smittar sorgsenheten av sej???? ;0) nästa brud som ser toklessen ut...

 Tilllllllls....

Husse tränar ingångar... kolla duttiiiiiiii viff!!

 *runt*

 *sitt*

 *belöning*

Husse???? sen då?????


Såååååå stolt "matte/fru"... ALDRIG någonsin har husse i huset tagit sej SÅÅÅÅÅÅÅ mycket tid för att träna-hålla på med någon hund.... det intresset har inte delats med mitt stora intresse.. å det känns SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himmla bra!!!

Ja får nog tacka min lyckliga stjärna ändå, för att jag är sjuk... så Lexi å husse har "fått lov" att umgås... ;0) det syns så väl på dom båda att dom trivs med varandra.... TROTS att husse sagt, ALLLLLLLLLLLLDRIG I LIVET att ja kommer att bli en toknörd som tränar hunn... å FLAT.... nääää

*asg* nu får han nog ta å ta av sej masken å erkänna att han trivs med sittsen...

Hihi.. Gunilla... de kanske finns ett liiiiiitet hopp....??? *tja-du-vet-vad-ja-syftar-på*


Hörrni nu ska jag se Lets Dance igen.... *ut-me-tant-raffa-nu*    ;0)

Magnus... me-like *mumms-ögonfröjd----fast-ja-é-LYCKLIGT-gift*

*fnizz*


Ha en underbar helg!

Håll en tumme för att Bill eller Bull får ett nytt hem imorron!!!! en "dam" kommer för att titta sej för....


GLÖM å TITTA..... KÖP ;0)


---------------------------------


HUR I HELA FRIDEN GICK DETTA TILL!!??!?!?!??!?!?!
Elisabet KVAR?????????????????????????????? mot Nicklas som åtminstånde KAN dansa!!!!

*chockad-över-röstningen*


----------------------------------


Av Eva - 6 mars 2009 09:17

Här kommer ett av dom.........

BADKARSTESTET


Alla psykiatriska enheter uppmanas tillämpa Badkars-testet vid inskrivning av patient.

Badkars-testet

Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
  Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och en hink.
  Han/hon ombeds att tömma badkaret.

- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!

- Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ut proppen - önskar du en sängplats närmast fönstret?


Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?


-------------------------------------------------------------------

Huvudvärken har tyvärr inte släppt ännu... :0( deprimerande mmmmmmmmm....

måste tuppat av på toan en sväng igår innan jag tog mej till sängen... *scarry....mmmmm* (jajajaj-säkert-felstavat) som sagt... nåja...va é väl en bal på slottet.... de går väl över nångång...


Kanske blir bättre idag....


idag ska jag banne mej ha frisk luft!!! så jämarns less på att sitta inne, vill ha luft typ nyyyyyyyyyssssssss... snart hitta ja väl inte on-knappen på kameran ;0) å DEEEEEEEEEE vore ju väldigt illa :0)


Näpp en dusch kanske piggar upp...

Ha en bra dag....

Av Eva - 5 mars 2009 20:06

Jodå, läkaren ringde tillbaka dock lite senare än sagt men.....

Kontentan av de hela var att han ville helt och hållet utesluta att det är en utdragen infektion jag gått med... hade en långtidssänka på 78 så den var hög... Så det var de som skulle börjas med, sedan kommer vi att träffas igen på måndag morron, vilket ju känns kanon! efter så många skitbesök man gjort där tidigare.


Skulle kunna göra en lååååååång utdragen historia av de hela men de ids jag inte nu :0) och de är väl inte de viktigaste i nuläget direkt... 


Måste passa på å tacka er underbara bloggvänner för alla kommentarer, de är helt otroligt va bra det känns att ha er :0)


En helt makalös vän som bara gjorde mej totalt förundrad och till å med fick mej att gråta imorse *fniss* va min "världens-bästaste-gudmor/Annica" 

Helt makalöst räddade hon mej idag ur en otroligt jobbig sits... 


Har inte så mye att berätta om denna dag... då den inneburit bara fortsatt skallebank och allmänt seg trött dag... så jkla less att INTE ens kunna gå med hundarna... de börjar verkligen ta på krafterna detta... både fysiskt/psykiskt... MEN... nu ska de väl vända.... hoppas jag innerligt...


Ha en bra kväll, ska stoppa ner mej i ett bad nu å sen släpa mej i säng...



Av Eva - 4 mars 2009 12:07

Fick efter tjatande en tid på vc idag, en heeeeeeeel kvart skulle jag få på mej, sa sköterskan..... *hm*


Döm om min förvåning!!!! kl 9:45 hade jag tid, läkaren kommer ut till väntrummet fyra minuter över min utsatta tid, tar mej i handen och säger: -Tyvärr är jag något försenad, men jag jobbar på så gott jag kan. Går det bra att vänta?


Redan här tappade jag hakan totalt, stammar fram nåt -javisst.....

*tänker för mej själv sedan, DRÖMMER jag, har jag verkligen fått en HJÄRNSKADA, eller vad är det frågan om* Så här kan det inte va möjligt att de finns läkare som gör........*kliar-skallen-förbryllat*


Tar väl ca en halvtimme 45minuter innan han kommer ut igen och det är min tur.


Varpå han frågar, va kan jag hjälpa dej med då? huvudvärk i fem veckor sa du??????? varför har du inte kommit tidigare? då höll jag på att brista ut i storgråt... eller ilska.... å sa som det var.... varpå han muttrade något ohörbart, och sa till mej att lägga mej å vila ett par minuter för han skulle kolla blodtrycket, sen bad han om ursäkt för han skulle genast gå å prata med sköterskorna!!!!!!! *tjiiiiiiiiisessssssssss*


Blodtrycket va "normalt" han kollade hela min journal, kollade en massa reflexer och tja.... han va NOGA.... sen beställde han tiotusen prover (kändes de som) som jag nu sitter och väntar på att få svar på under eftermiddagen....


Måste bara säga, nå så makalös nogrann läkare har jag ALDRIG vart med om.... sånt här som gör att man INTE tappar allt hopp....

*vågen*


Uppdaterar mer sen..

----------------------------------------------------------------------------------

Tidningar och deras rubriksättning:

Sydsvenska Dagbladet:

Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv
(Fy för att tillbringa 2 år i Eslöv!)

21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.
(Åklagare är hett eftertraktade på Svarta börsen har jag hört!)

Nordvästra Skånes Tidningar:

Mannen dog medan kvinnan avled.
(Och skillnaden är...?!)

Örebrokuriren:

Gynekolog hittade knarkgömma.
(Var undrar man genast?!)

Svenska Dagbladet:

Färre gökar i södra Sverige.
(Vilket låter märkligt med tanke på hur många barn som fötts hittills i år!)

Ingen av de omkomna hade livshotande skador
(Istället dog de av...??)

Uppsala Nya Tidning:

Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.
(Tur att man inte är anställd där...)

Bergslagsposten:

Inga spår efter skidåkare.
(Han måste ha flugit fram)

Huset som brann ned till grunden blev totalförstört.
(Nähä...?)

Ölandsbladet:

Mindre poliser till Borgholm.
(Vad är maxlängden?)

Helsingborgs Dagblad:

Vi skriver alt dåligare.
(Det jör vi vel inte!)

Dagens Nyheter:

Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.
(Inte undra på!!)

Expressen:

Svältdöd blir vardagsmat.
(Vad blir då festmat?)

Dagen:

Lam pojke bortsprungen.
(Hur lam var han sa du?)

Aftonbladet:

Arbetslösa har rätt till dagisplats.
(Då är de ju åtminstone sysselsatta!)

Polisen grep torsk i fiskhamnen.
(Var hittar man annars torsk?)

Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.
(Yeah right!)

Östersundsposten:

Krockade med älg på motorcykel.
(Åker älgar motorcykel...?)


Metro:

Yrkesmördare misstänkt för mord.
(Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)

Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.
(Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på
Finlandsfärjor??


Av Eva - 3 mars 2009 08:03

Detta underbart vackra täcke!


Trodde det snöat klart nu... men icke sa nicke...

Vill se liiiiiiiiiite hopp om vår nu, men såklart bor man juh tokfel då. Det dröjer många månader tills vi får se skymten av gräsmatta osv här. Men ljuset har dock kommit! och liiiite lite fågelkvitter kan man åsså höra på morronen.


Ikväll, (OM jag orkar) så börjar massagekursen som jag anmält Kira och mej till! en kurs på 3 ggr tror jag det var... det ska verkligen bli intressant. Hoppas bara att jag orkar med det. Ringde akuten igår... och tror någon att man får hjälp? njet... ring imorron till vårdcentralen är svaret man får... kunde lika gärna sagt "ta en alvedon å lägg dej"

Så jävla less nu så jag tror jag blir galen...


Undra NÄR man räknas som sjuk enligt vården här??? när man inte kan prata, när man svimmat av för femtielfte gången i duschen? skulle vara väldigt intressant att VETA..... nä fy fasen, sedan vårdcentralen här blitt privat har det bara spårat ur... men de vette 17 om det vart annorlunda om det inte vore privat med...


Nåja, nog gnäll.


Ska ta mej samman å försöka hänga en tvätt iallafall.


Ha en bra dag.


Själv funderar jag på om ja inte ska testa denna bild ;0) lär knappast bli bättre, MEN man kanske har skoj under tiden?? :0)



---------------------------------------------------------------------------

Uppdatering:


*asg* nog måste det va illa ställt me käringa....

 fick just ett telesamtal av Anna som jag skulle gå massagekursen för ikväll.... hon undrade om vi kunde flytta dag tills nästa vecka.. å jag formligen JUBLADE i luren.... aldrig någonsinn har jag vart sååååå tacksam över att något som är såååååååååå kul och tilltalande som att göra något med hund/arna....blir INSTÄLLT!!

Har suttit och funderat över hur sjutton jag skulle kunna orka med dessa två timmar ikväll... för missa det!!! näpp den tanken finns inte ens i tanken! förrn får nån bära in mej på bår :0)


Så, från de ena till de andra... ringde ju SJUK...vården i Sollefteå imorse och sa som de var... då såg dom för de första att jag skulle blivit kallad dit för ETT Å ETT HALVT ÅR SEN!!!!!!!!!!! nice servic... men... ja e ju "bara-en-i-mängden" undra hur många som blir behandlade på liknande sätt... man blir frustrerad, arg och vansinnigt ledsen, inte nog me att man mår nog dåligt ändå, utan att bli behandlad med denna nonchalans gör att man bara vill lägga sej ner å ge upp....Men... som sagt... GE UPP de hör inte till min starkaste sida... kanske därför man överlever, gång på gång på gång...


Men nu är jag redigt less, sköterskan LOVADE att en läkare skulle kontakta mej under dagen, och än så länge har då INGEN ringt.... men vem vet... dom kanske jobbar natt med.... de kanske plingar till sisådär mitt i natta å en förstående hjälpande läkare finns där som omedelbums tar hand om mej...


HAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAA.... dags å vakna nu!!! de FINNS inga sagor som slår in....å den där fucking balen på slottet den kan dra sålång åt pipsvängen den kan komma....


Näpp, nu ska jag göra som vården rekommenderar... i alla lägen....oavsett....

"ta en halv alvedon, å lägg dej å vila"

*någon-som-ser-mina-horn-i-pannan-just-nu?*


ha en trevlig kväll... 


Av Eva - 2 mars 2009 17:16

önsketänkande :0)

Tycker snart inte jag orkar annat än sova... ringde ner till vårdcentralen IGEN, för att försöka mej på att få någon form av hjälp...men det känns mer som att dom väntar tills man lägger igen ögonen totalt... de är VÅRD av kvalité det.


Fick en tid hos nån läkare, Jippiiiii tänker man.... tills man får veta NÄR man får tiden... NÄSTA MÅNDAG.... jahapp, så mkt tog dom en på allvar... eller så innbillar man sej, man kanske helt enkelt INTE ÄR SJUK.... *whooooooooooo VÅGEN* va bra.... ja är friiiiiisk...!!! jipppieeeeeee....


Tro bara VARFÖR inte min kropp och huvud går med på att jag försöker INTALA mej det???? måtte va nå vajsing på kontakterna där i hjärnan eller hur?


Hela dagen har gått, och de enda jag lyckats bedrifta mej till va ett besök över till grannen för att få i mej en kopp kaffe... *lovar!!!_skrikande-ungar-är-INGEN-höjdare!!!!!!!!*


Stod ut, medan söstra mi fick åka å handla, sen gick jag hem, som en urdiskad tvättsvamp... eller gick å gick... dom där metrarna som är över gårdsplanen kändes som fem mil.


Nåja, tänkte.... ja ringer sjukvårdsupplysningen... för att få veta HUR ja ska göra... ringer nu kl 16:30 då dom öppnar... hamnar i en telefonkö.... väntar till telefonrösten säger: du har kommit till sjukvårdsupplysningen i VÄSTERBOTTEN...... QEEEEEEEEEEEEEEEEEE????? VÄSTERBOTTEN?????????????????? *måste-ringt-fel* 

provar igen.... och samma sak upprepar sig... du har blivit placerad i telefonkö.... du har plats 37... beräknad tid ca 45minuter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


Gissa vem som la på!!!!!!!!!!!!!!!! där står jag nu.... å som sagt.... ja ÄR nog INTE sjuk.........................de hela är INBILLNING.... mitt huvud håller INTE på att sprängas, och jag mår KANON.....


Nog om detta....


Flaskan med godis som hundarna fick roa sej igår med.... har även smittat av sej på katterna *asg* vi har nog inga katter, utan snarare minihundar med mye päls :0)


 Fick känna mej besegrad av huvudvärken idag, och fick avstyra  min medverkan på styrelsemötet ikväll :0( tråkigt men men... någon annan får vara sekreterare ikväll...


Nu ska jag stoppa ner mej själv under en filt i soffan....


Ha de där ute...

Av Eva - 1 mars 2009 17:22

:0) har man ingen ork till att aktivera hundarna på annat sätt så testa gärna detta... gisses va Kira tyckte de va kul! Lexi med, men hon har sån respekt för Kira just nu eftersom att hon gjorde bort sej igår.... Hon gick steget för långt och Kira högg ifrån "regält".... dock inget blodvite :0) hon é en tuff brud i lyxförpackning den lilla....


Van att kunna göra allt med Tess, så gick hon ett steg för långt som sagt.. med Kira.


Detta är vad dom roat sej med under eftermiddagen, just nu är dom trött och sussar snart sött :0)


Ska försöka fota Lexi imorron med hennes bravader att "dutta" på postitlappar, nu har jag börjat "kräva" lite mer innan belöningen kommer, och hon va genast med på noterna....Tidigare har hon fått dutta med nosen, nu ska hon stå med framtassen på lappen, det tog inte lång stund innan hon fixade det.... Kul.


 Lexi gosar med"Gubben" våran lekfarbror till allt och alla....

 Lexi Gubben och Tess

 Japp here we go.... matte...va vare ja skulle göra???

 Hm....väldigt irriterande... den snurrar juh! och rör sej hele tiden!

 hm.......

 morrrrrrrr irriterande.... de finns gotta därinne matte!!!!

 okej... sväng den runt runt... slå nosen i botten.. DÅÅÅÅÅÅ kommer godiset ner.... har man då tur, så hinner man äta upp den själv med! INNAN de andra hulliganerna snor dom! (Tess låg under HELA TIDEN, smart viffe, här jobbas de INTE för gottan om man kan slippa)

 ..........

 nu då????

 viiiiiiidriga flask/%&%¤¤#"&%&/(/()/

 

grrrrrrrrrrrrr.............

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards