Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

ujuj.... känner mej......

Av Eva - 8 mars 2009 08:45

som en riktig soffpotatis vid de här laget.... orken tryter fortfarande å ja önskar verkligen att jag kände mej bättre. Men så va icke fallet...


Igår hände absolut........ ingenting..... mer än att jag va ute en stund på gården och hämtade luft... solen sken och det droppade från taket... helt underbart! det känns som att det finns hopp för att även Kung Bore ska släppa sitt grepp även här ;0)


Står man å iaktar hundarna så får man sej verkligen många goa skratt!


Lexi tex, roar sej med att försöka gräva bort snön, hon har väl sett husse stå där med spaden och gräft förståss *L*

Försöker fånga det på bild, men de går inge bra... man får inte med känslan bakom juh :0)


Lille Bull fick dock ett nytt hem igår eftermidda ... så visst händer det goda nyheter här med! jippie.... Nu ska bara Bill få en egen familj han med.... *klåen vet när men......*


Ingen som kan tänka sej adoptera en liten guling i sina bästa dar? en apporterande missemiss som klurar ut de mesta, med glimten i blicken..


igår berättade J att han satt å studerade lillkillen, när han skulle ta fram en stoooor (sett ur kattvärlden) leksaks plasttjosangrej med en mus som snurrar innuti... *självklart-fattar-ni-vad-jag-menar-va????* hehe....


Den ligger iallafall under en tung "järnkittel" och framför stod damsugaren ivägen....

där slet Bill ett bra tag för att försöka få fram den, för att tillslut kunna leka med den såklart.


Han sliter å försöker på alla sätt som är möjligt.... tills han sätter sej ner, tittar på husse, husse väntar..... på Bills nästa steg.... varpå blir... -Ahhh.... ja går helt enkelt till husse och klappar honom på axeln för att få hjälp.... Stolt som bara en "Bill" kan bli :0)


Så den som inte tror att en katt är oerhört klok, får nog ombestämma sej :0)

 


Sååååååå.... HJÄLP nu Bill att få ett bra och långvarigt kärleksfullt hem.

Han behöver verkligen få komma "hem" nu.

*detta-som-kallas-SMYGREKLAM-eller??*   fnisssss....


Näpp nu väntar ett besök på Dollarstore, för att handla en massa nödvändigheter till klubben... sen ska jag FÖRSÖKA, le å vara glad, och ta mej samman å städa på klubben, då det är "kökets" städmånad....


Ha en bra dag allihopa...

Ps: någon som kan på ett ENKELT sätt förklara hur 17 man gör för att få till en "film".... ja vill åsså gäääärna lägga ut film på de bilder jag tar, men begriper inte hur man gör.... Nån som kan förklara??? ;0)


---------------------------------------------------------------------------------

Avslutar med några rolisar igen... :0)

---------------------------------------------------------------------------------


Drängen ringer bonden:

Fan chefen, jag har ett jävla stort problem här. Jag körde på en gris med lastbilen och nu sitter han fast i grillen.

Grisfan mår bra, men han vrider sig och skriker så hemskt att jag inte får loss honom.


Bonden: Det ligger en 357:a bakom sätet. Skjut honom i huvudet så får du nog bort honom sen.


Efter 5 minuter ringer drängen igen. Jag gjorde som du sa chefen. Jag sköt honom

i huvudet och sen var det inga problem att få bort honom, men jag kan fortfarande inte åka vidare.


Vad fan är det då? Röt bonden.


- Det är hans motorcykel. Det där jävla blåljuset har trasslat in sig i höger framhjul….


-Hallå chefen är du kvar.....

--------------------------------------------------------------

En man ligger på sjukhus med mag problem när han plötsligt får diarré och skiter i sängen. Mannen får panik, viker ihop lakanet med bajset och slänger ut det från fönstret.


Lakanet hamnar på en a-lagare som går förbi, a-lagaren brottas ett tag med detta och bajset rinner ut.


Då kommer en annan man förbi som frågar vad han gör. Fan du kommer inte tro mig, men jag tror jag precis bankat skiten ur ett spöke....


--------------------------------------------------


Vad kallar du en intelligent blondin?

- En Golden retriever.


--------------------------------------------

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

8 mars 2009 09:31

alltså. vi har fixar ett konto på you tube, det finns på svenska nu...sedan står det ju hu man skall göra om du vill ha en snutt med där...bara att ladda upp...sedan när man kollar filmen på you tube, så kopierar du embed koden som står på höger sida om filmen, o klistrar in i rutan längst ner i ditt inlägg...vi skaffade ett filmredigeringsprogram..då blir filmerna lite mindra och går fortare att ladda upp...plus att mankan klippa bort det man inte vill visa;)
hoppas att du får en bra dag..trots huvudvärken!!kram

http://www.juniocola.bloggagartis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards