Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

sååå jävla arg..... å besviken...

Av Eva - 8 mars 2009 22:25

MÄNNISKOR.....


VARFÖR kunde man inte valt att födas som djur istället!!! ja tror jag får nå´t hysteriskt anfall snart... på alla "mindre-existensberättigande-idoter" ja ja vet att ja låter hård å elak.... men jag säger de igen å igen å igen...... man behandlar INTE DJUR på ett felaktigt sätt!!!!!! dom har fan inte bett om att få idioter till "nya hussar/mattar"


För att göra det enklare att förstå så ska jag väl försöka mej på att berätta vad jag är så upprörd över.........

*andas*.................. *ett-djuuuuuuuupt-andetag-till*


För rätt länge sedan fick ju Maja ett nytt hem.... ja i februari var det juh....


Idag ringer "husse i familjen" på min mobil, och berättar att dom upptäckt att Maja inte ÄR en Maja..... VAAAAAAAAAA säger jag... helt jkla oförstående.... Har ju dubbeltjeckat å trippelchekat ett antal gånger tycker jag....

Ja, samtalet blev lite kortfattat då jag var upptagen med annat.. så jag lovar att ringa tillbaka när jag kommit hem....


Okej, ÄR det en hane, så.... hm.... okej... vad göra... ja kan knappast GÖRA honom till en hona... eller hur....


Nåja, efter att kommit hem, pratat med J... dividerat fram å åter om HUR vi nu ska ställa oss till de hela OM dom ska lämna tillbaka honom....


Ringer upp, pratar en god stund, om vad dom anser om de hela.... jag säger vad jag tycker.... å det är att har man VALT katten, och INTE ens kollat upp förrän NU, så får man lite "stå sitt kast" så att säga.... den som blir LIDANDE av de hela är ju "Maja" som då isåfall måste tillbaka till våran flock, som nu vart utan "henne" så pass lång tid... visst... dom anpassar sej... men de kan också bli en hel del gruff..... då hon/han vart borta så länge...så jag försöker förklara min syn på det hela.... att jag tycker de är fel.... och att ifall dom nu anser att dom INTE ska ha "Maja" kvar... så betalar jag inte tillbaka några pengar.... i de här fallet så åtog dom sej även att själva vac/chippa/vetrbesikta.... därav ett mkt mkt lågt pris. MEN... det har dom INTE gjort....


Ja nu fattas det väl bara att Bull kommer tillbaka åsså... så står vi där med missebäbisar som inget annat vill än att ha familjer att bli älskade av....


FY FAN va jag är besviken!!!!

Att efter att haft katten så pass lång tid, ens överväga att lämna tillbaka, "bara för att" de var av ett annat kön!!! en hane är dessutom sååååååå mkt lättare att få gosigare och mer sällskaplig... + att kastrering är billigare....

Jag frågade om de var för att hon skulle ha katten som avelshona, men se de skulle hon inte ha... å ändå så kläcker människan ur sej att "ja, vi hade ju tänkt ta en blandraskull, för att UNGARNA vill det" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å till råga på allt så ansåg hon att katter är ju "så svårsålda" och att "ingen av hennes bekanta, skulle nåååååååågonsinn betala för en katt" Då ställer jag mej undrande.... NÄHÄ????????????? va har du tänkt göra med dessa eventuella blandraskatter när dom är "lekt klar med då"............ slänga ut dom på gatan? ge bort dom vind för våg?? eller behålla allihopa????


KAN MAN FÅ ANNAT ÄN FRISPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nä, nu ska jag gå å dra nåt gammalt över mej, å bara hoppas att mardrömmen försvinner NUUUUUUUUUUUUUUU inte sen... inte om ett år........ inte om tio år... utan NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU....


Kan man bara EN DAG.... få vara lycklig.............. är de för mkt begärt.... snart vet jag inte NÄR fasen jag skrattade senast..... såååå urbota less nu....... å inte blir huvudvärken bättre heller.... SKITLIV............................. just nu....


*sending out an SOS*......................... nån som kommer ihåg den låten? :0)


NATT NATT... grymma värld....;0)

 
 
Gazton

Gazton

9 mars 2009 00:19

Vilka dårar.... en gång har vi råkat ut för idioter när vi sålt en valp...tyvärr finns dom där ute =/

http://gaztons.wordpress.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

9 mars 2009 07:38

stackars maja. ja det synd att det finns tokskallar..alltså ok, om man väljer kön när man köper sin katt..men man tycker ju att har man haft den så länge borde man väl tycka om den vilket som när detta upptäcktes:( vad tråkigt!det e väl bara att döpa om honom till mojje..eller kanske molle;)lycka till hos doktorn idag gumman. tänker på dig!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

9 mars 2009 09:26

Skickar en varm kram och hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för Maja!!!
Och för er såklart!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva

9 mars 2009 10:19

Jaa, visst finns de tokskallar alltid... Själklart så har jag full förståelse för att man väljer kön vid köp av katt, så gör ju alla... men i detta fall så har dom haft såååå lång tid på sej att undersöka, OCH har man nu fastnat för katten och dess personlighet, kan det väl inte spela någon som helst roll, OM man inte köpt katten för att ha i avel... då hade det vart en helt annan grej...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards