Alla inlägg under februari 2009

Av Eva - 9 februari 2009 19:03

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen.
När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.
Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra
ikapp honom.
Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att
tänka, -'Vad i helvete håller jag på med?' och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.
-'Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna, mitt
pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.
Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.
Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring
till fortkörningen. Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare'.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;

-'Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu
trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!!'.

-'Trevlig helg och kör försiktigt!' , sade polisen och gick.

Av Eva - 9 februari 2009 13:18

blir det idag... är definitivt inte pigg för fem öre.... reser ja mej upp känns de som "hela havet stormar" typ....

Det har äntligen slutat snöa, fast de ser ut att bli mer snöoväder *stor-suck*

Lovade knäppa kort på snön idag men jag orkar helt enkelt inte idag.... men ja lovar de är åt helvitte FÖR MKT av den vita varan för min del!!!


Bjuder på lite Lexikort istället...


Ska försöka väcka husse i huset så jag själv kan få lägga mej innan ja tuppar av... med feber på 40,3 känner jag INTE för att studsa omkring värst mkt....


 Töööt... älskar sin lilla pingelleksak som hon snott av missarna..

 

 mumms

 Hm va vare du ville matte???

 GOOOOOOOSEMAGEEEEEEEEEE!!!!

 jaja ja sitter juh... va vill du nu då????

 busunge!!

 kan du ge dej snart matte...

 bus på g....

 

stampe....


Japp de va de hela från mej just nu... få se om jag orkar å ids uppdatera senare... om inte...


Ha en bra dag...

Av Eva - 8 februari 2009 17:25

Fyyyyyyyy va less jag är på de vita luddet nu!!!!!!!!!! man hinner inte skotta förrn de är dags igen, började dagen med att vi knappt kom från gårdsplanen (observera då att den är PLATT) fastnade ett antal gånger, trots att J skottat... vi var ju bara tvungen att åka iväg me dessutom... *suck*


Nåja, tillsut va vi ute på vägen, och äntligen på väg... tja äntligen å äntligen....... kan ju diskuteras på en skala... skulle nog helst ha krypt ner under täcket och soooooooovit idag... men men...


Mot Sundsvall.... vägen gick knappt att se, och plogbilar???? tja dom hade säkerligen SEMESTERSTÄNGT!!! vi såg EN enda plogbil ådå va den på en liiiiiiten liten väg.... va hände med att hålla e4an bar tro???? nån på vägverket som fattat att de faktist är MÅNGA MÅNGA lastbilar, långtradare som bara sisådär RÅÅÅÅÅKAR passera Norrland??????????? tror dom att dom kör under mark eller???? *idioter*


De va totalstopp på åtminstånde TVÅ av de större vägarna, och när vi åkte hem så va de stopp (tack-å-lov-åt-andra-hållet) men där hade 7 passagerare fått åka till sjukan, och minst tre bilar totalkvaddade... sen va de totalstopp för all trafik hur länge som helst där....


När vi kom hem körde vi fast igen.... men men... nu står den på gården, och man kan ju alltid hoppas på att snöhelvetet slutar NÅNGÅNG!!!!!!!!!!!


Lexi har svårt för att komma sej ut nu stackarn!! hon försvinner ju i snön....de blir ju total djupsnö för stackarn.... trots snöskottning....



Av Eva - 8 februari 2009 08:21

50-60cm snö har det kommit under natten.... jissa om man é rätt döless på skiten nu... å inte ser de ut å bli bättre idag... de toksnöar än och de går ut varningar....


Piggare har jag absolut känt med! snuvig som sjutton och feber....... nåja förkylning ha man väl inte dött av direkt, men visst känns sängen lockande kan jag lova... men de få bli en annan gång.....


Näpp snön ligger vit på backen, tomten sover å jag känner mej allmänt less idag... helt okej... ut å skotta ;0)


Men i minnet sitter gårdagens LP1 färskt kvar.. *moaaahhhaaahahaha*


Ha en bra dag...

Av Eva - 7 februari 2009 20:10

så är jag juuuuuuuuuuublande glad!!!!!


Vi gjorde de, vi gjorde deeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!! Där satt LP1 som en smäck!!! och en tredje plats placering...

Fatta hur glad jag är!!!!!!!!!!!!!


Stolt??????? *hehe*

Matte sa ja skulle sitta så här fjolligt....

hm......


Och här är resultaten...


--------------------------------------------------------------------------------------------

Dagen då.... jodå började med att vakna med världens skallebank... + rinnsnuva och halsont... å jag lovar att jag mest av allt hade lust att dra täcket över huvudet igen när klockeländet ringde kl halv 6 *jäsp*


Kira tittade på mej och sov kvar hon...  "söstra mi" hade lovat komma med henne vid halv 1 eftersom att ettans lydnadssamling inte var förrän kl 13...


Men då det va jag som ansvarade för köket denna tävling så va det bara att kliva upp å se glad ut.... *not*


Iväg och ja blev inte piggare direkt under dagens gång... just nu känner jag mej som en urvriden skurtrasa..


Nåja, platsliggning då när de väl va vår tur...  Kira låg jättefint, rörde inte en min, tills matte kom tillbaka... då hade hon FÖR bråttom med att sätta sej, därav poängavdrag... sen började "strulet"....


Ja efter tandvisningen... men där va de inga problem såklart... en 10...

Sen va de då min tur, jag hade fått välja startnummer 1 av den enkla anledningen att det var för mkt för en person att fixa köket, därför fick jag göra bort mitt tävlande....


Linförigheten gick bra, sen kom då hm... läggandet... JAPP hm.... men icke sa nicke... tävlingsledaren sa STÄLLANDE...vilket jag då givetvis tyckte va JÄTTEFEL.... men... tja man säger inte nåt, utan lydig som man é så kommenderade jag STANNA... Kira blev nog väldigt förvirrad över min egen osäkerhet... men stannade rätt bra... sen inkallning och sen LÄGGANDET... där nollade hon givetvis...


Där ser man då hur jkla viktigt de är att INTE köra momenten i ordningsföljd!!!!!!!!


Nåja, ja visste vid de här laget att jag inte hade fixat ett förstapris, så Annelie fick ta med Kira hem så hon slapp sitta i bilen...


 Givetvis pratade jag med en av klubbens dommare om de hela... och han måste ha gått ut å kollat hur tävlingsledaren gjorde fortsättningsvis....


Själv stod jag bara kvar å tittade på nästa tävlande efter mej, och då gjordes på samma vis... så då insåg jag att de inte skulle löna sej att "gnälla"


Men som sagt, den jag pratade med, kom in i köket och sa att han tyckte att jag skulle lägga in om "tekniskt fel" så fick dommaren som dömde avgöra om jag fick chans att göra på nytt eller ej...

Vilket isåfall skulle innebära att ja måste hem å hämta Kira igen... tur man bor jättenära!!!


Meeeeeeen!!!!!!!!! då startar givetvis INTE bilskrutten!!!!!!!!! så de va kört... snacka om att man kan få frispel för mindre!!!!!!!!!!!! tack å lov så skjutsade min kökspolare :0) nice ord va.... hem mej å hämtade Kira...


Sen va de bara att gå in igen.... och köra programmet igen... å snacka om kanonhund :0)


Nu ska ja slappa framför melodifjantivalen....*blääää*

Tja första låten va faktist rätt skaplig...


Natti natti.... snart....

Av Eva - 6 februari 2009 17:06

Lillprinsen Nick fyller 3år idag, så så fort mamma har vaknat (jobbat natt) så ska vi dit å fira honom, vilket innebar kl 14 för oss... innan dess hade jag vart på klubben å samlat ihop alla grejjer som ska me till tävlingen imorron, vilket innebär ungefär två rätt fullpackade bilar.... så kl 07:00 ska jag vara på plats,

Liiiiiiiiiiite synn om mej äre väl allt???? ;0)


Börjar känna mej förkyld......... feber, ont i halsen å allmänt hängig dessutom... riktig gnälldag idag me andra ord :0)


Men här kommer några bilder....

visst e han för vacker Bull...


kolla vilken häftig bild... mitt i ett språng fångade jag Ceasar... :0)

tötmyran....

Leker med Ceasar...

Ceasar och Maja



Ceasar / Maja

Ceasar å Maja

Bill

Bill

 

Maja piraja

Av Eva - 5 februari 2009 20:26

Å de gick jättebra.... jag kan inte låta bli att häpnas över hur LÄTT allt går med denna lilla dam....

Man riktigt väntar på att "när kommer de där jobbiga" den där envisa, tjuriga osv fram.... visst.... hon e ju bara 9 veckor........ så... visst kommer vi att ha våra duster...


Men som ni förstår... så kan jag inte annat än att tycka hon är helt otrolig *L*


Kira och de andra viffarna accepterat den lilla hulliganen, lite morr av Mini men i de stora hela inga onödiga tjafs....


Nåja, nu ska jag ta å fortsätta borstandet av lillfisen, som även fått sina klor klippta idag...


Skruttan inbäddad i filt :0) *fjantmatte*

 

fjyyyyyyser juhhhhh ;0)

Men tjött bli man av en jobbig dag :0)


Av Eva - 5 februari 2009 14:37



Japp idag har vi haft riktigt hyggligt väder, förutom att det istället börjat toksnöa... *aldri-é-man-nöjd-va*

Vi åkte för att gå en prommis me viffarna dom har ju inte fått röra sej på samma sätt dom é van iom att vi haft så jämarns kallt... + att tiden helt enkelt inte riktigt räckt till... *harkel-kan-de-bero-på-en-viss-fyrfota-LIIIIIIITEN-dam*


*asg*

Nädå de går så bra så vi är nog båda förvånade...



Kom fram till ett härligt vitt snötäckt landskap, å vad tro ni jag gjorde........


GIVETVISSSSSSSSSSSSSSS glömde jag KAMERAN!!!!!!!!!!!!!!! mutter mutter.... nåja, nu snöar de visserligen men de hade ändå vart kul att haft kort.


Lillstrumpan skuttade så snällt på sidan om oss och struntade totalt i att de va NY MILJÖ.... ja é ju så van vid hur Kira brukar reagera tidigare, å även nu med ibland... men denna lilltjofsa gick som om hon allllllllllltid hade vart där *asg*


Vi gick väl sisådär 2 mil.....................

*asg* nån som trodde de där????

Mycket är jag... men inte IDIOT *asg*


nädå, en kortare prommis fick hon följa med på, å efter en plogad väg, så de va ingen som helst fara....

Sen va hon rätt nöjd när hon kom till bilen, husse fick köra framför oss till en korsning nere vid vägen som leder ut på riks 90.

Jag själv tog de tre övriga viffarna å gick ner... va så skönt så... å de är en ren fröjd att ströva omkring i ett alldeles tyst vinterlandskap, men enbart fågelsång och hundarnas lek en bit framför... de om något är värt allt guld i världen :0)


Sedan väntade lite handling inför lördagens tävling på ridhuset.... givetvis så ska jag både tävla OCH va ansvarig för köket den dagen.... de går säkert bra....


Nåja, nu är både hundar husse och matte rätt nöjda för en stund :0)


Har lyst lite flit över mej idag *asg* både rensat papper, skrivit styrelseprotokoll och skickat iväg en massa mail.... försäkrat lillskrutten osv osv....


fast de gjorde jag tidigare iof... men NU fick jag en bekräftelse... så de e grönt....


Ha en bra dag....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards