Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

miljöträning....

Av Eva - 5 februari 2009 14:37



Japp idag har vi haft riktigt hyggligt väder, förutom att det istället börjat toksnöa... *aldri-é-man-nöjd-va*

Vi åkte för att gå en prommis me viffarna dom har ju inte fått röra sej på samma sätt dom é van iom att vi haft så jämarns kallt... + att tiden helt enkelt inte riktigt räckt till... *harkel-kan-de-bero-på-en-viss-fyrfota-LIIIIIIITEN-dam*


*asg*

Nädå de går så bra så vi är nog båda förvånade...



Kom fram till ett härligt vitt snötäckt landskap, å vad tro ni jag gjorde........


GIVETVISSSSSSSSSSSSSSS glömde jag KAMERAN!!!!!!!!!!!!!!! mutter mutter.... nåja, nu snöar de visserligen men de hade ändå vart kul att haft kort.


Lillstrumpan skuttade så snällt på sidan om oss och struntade totalt i att de va NY MILJÖ.... ja é ju så van vid hur Kira brukar reagera tidigare, å även nu med ibland... men denna lilltjofsa gick som om hon allllllllllltid hade vart där *asg*


Vi gick väl sisådär 2 mil.....................

*asg* nån som trodde de där????

Mycket är jag... men inte IDIOT *asg*


nädå, en kortare prommis fick hon följa med på, å efter en plogad väg, så de va ingen som helst fara....

Sen va hon rätt nöjd när hon kom till bilen, husse fick köra framför oss till en korsning nere vid vägen som leder ut på riks 90.

Jag själv tog de tre övriga viffarna å gick ner... va så skönt så... å de är en ren fröjd att ströva omkring i ett alldeles tyst vinterlandskap, men enbart fågelsång och hundarnas lek en bit framför... de om något är värt allt guld i världen :0)


Sedan väntade lite handling inför lördagens tävling på ridhuset.... givetvis så ska jag både tävla OCH va ansvarig för köket den dagen.... de går säkert bra....


Nåja, nu är både hundar husse och matte rätt nöjda för en stund :0)


Har lyst lite flit över mej idag *asg* både rensat papper, skrivit styrelseprotokoll och skickat iväg en massa mail.... försäkrat lillskrutten osv osv....


fast de gjorde jag tidigare iof... men NU fick jag en bekräftelse... så de e grönt....


Ha en bra dag....

 
 
lotta

lotta

5 februari 2009 16:07

vilken duktig lillstumpa:) det där blir nog en superdonna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

5 februari 2009 16:47

Hej! Sååå söööt hon är lilla Lexi i sitt nya halsband. Visst får du länka till min hemsida. Jag har lagt in din på min sida.

http://goto.glocalnet.net/veronica1

 
Dat

Dat

5 februari 2009 18:32

Att glömma kameran är så typiskt, händer mig ofta. Jag kan ju ta kort med mobilen oxå men det är bara 5 megapixlar på den så det blir inte så bra.
Här har det snöat , men knappt hälften ligger kvar.

Kram kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

5 februari 2009 19:03

Det låter som en riktigt bra prommis. Du beskriver det så fint, den där orörda känslan!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

5 februari 2009 20:14

Det funkar bra med den "lilla" förstår jag.

Ha det gott!

http://tins.bloggagratis.se

 
molle

molle

5 februari 2009 20:36

men va typiskt..
ingen kamera..nä man kan fota som bäst..

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards