Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

KALLT!!!!!!

Av Eva - 2 januari 2009 16:00

Trodde inte de va sant imorse när jag vaknade... tempmätaren stod på -26!

Burrrrrrrrrrrr....


Har inte gjort många knop idag heller... mer än tagit ner en julby med tillhörande gran och tomte... som jag VET inte går att få tag i nuförtiden... liiiiiite jkla pisst just nu på alla "olyckor" alá kattungar!!! VARFÖR är det ingen som vill köpa de små liven..... *storsuck* de är ju så underbara *varförsej*

Men tillsammans hittar dom på sattyg så man blir blå i fejjan....


Såidag rök byn ner i sina kartonger allt för att räddas de som räddas kan, i princip. 


Har även hunnit med att fika hos söstra mi... och vart barnvakt medans det stod handling för mammsen i huset....


Vi tittade på Emil i Lönneberga för femhundradetusende gången, ja tror både Nick och jag kan den utan och innan... de är avsnittet när Lina får tandverk... :0)


Sen tog jag alla tre hundarna och gick en lite kortare promenad där dom fick röjja av sej lite... tack och lov så har tempraturen gått ner, så nu är det BARA -10 hehe allt är ju relativt när man har hundar :0)


Skönt att komma ut var de iallafall... och jag måste säga det att Mini är helt underbar nu... säger man stanna så TVÄRNITAR hon, och STÅR KVAR!!! tills man kommit fram till henne!!! *tro-hur-de-miraklet-gått-till*???? med Kira så har det tagit EVIGHETER att få henne ens att stanna... ja inte stanna när man går, men just MOMENTET stanna å bli kvar tills matte säger annat! de kämpar vi på än! TIPS MOTTAGES GÄRNA!!! "hint hint" till Lotta och hennes man      *asg* HJÄÄÄÄÄÄLP asg...


jag har testat de mesta tycker jag... men NÅT måste ja göra tokfel....


Nåja, de va väl vad min dag hittills innehållit.


Ha en bra kväll alla bloggare....



 
 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

2 januari 2009 17:34

det e ju jättesvårt att svara på när man inte vet hur ni tränar eller vad ni tränat. träna det inne..eller på en plan.....eller iallafall inte först på prommis...för då antar jag att hon vill frammåt..så fort hon stannar..gå fram o ge henne en godis..osså väntar du någon sek längre varje gång..eller kör du klicker..? söger du BRA när hon stannar först så antar hon väl att momentet e slut!? vänta tills du kommer fram med beröm o godis..p..delar alltid in momenten i 2 dalar..först själva stannandet..och sedan stå kvar o sedan länkar du ihop...men det e som sagt skitasvårt såhär ..att tipsa..eftersom man inte vet alls hur det "ser ut" hoppas att nåt tips eller ide hjälper till iallafall..?
Braide att rädda det som räddas kan av fint julepynt;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

2 januari 2009 20:11

fast berömma vill man ju göra om hon e duktig att stanna så det e inte så konstigt att man gör det...men DÅ brukar jag säga ett nytt ..stanna kvar...igen!efter berömmet;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

3 januari 2009 13:29

moooorning!!! hur står det till idag då?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards