Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Eva - 1 januari 2009 15:18

seg man är idag.... har till å med sovit en stund!!! *de-händer-typ-aldrig*

Å ändå drack vi inte en droppe med sprit....


Antar att de beror på lite sömn och mkt spänning över allt som kommer inför nyår å allt vad de innebär.


Så idag har det inte blitt någonting gjort... i princip..

Men men, de kommer ju fler dagar.


Den 6 fyller min systerson år så de kanske det blir kalas, OM dom kommit hem till dess... dom har vart på tennistävlingar sedan dagen efter julafton båda syskonbarnen...


Näpp ingen mer att förtälja... 

Av Eva - 1 januari 2009 01:02

och en timme har gått in på de nya året...

En trevlig kväll avslutades med pytteliten klunk med skumpa... gott??? njeeeeeeeeeee.


Hur har det då gått för hundarna.... ja det hade nog gått mkt bättre OM inte TESS flippade ur och tokskällde de mesta av kvällen!!! hon stressade upp Kira så Kira som (VISST fasen brydde hon sej, inte tu tal om saken, MEN som jag trodde så har Kira blivit mkt tryggare) på så vis blev ännu mer stressad....


Tess som jag definitivt INTE trodde skulle bry sej, vägrade gå ut, och när jag i princip "slängde ut henne" (inte så illa som de låter dock) så sprang hon tillbaka till dörren när de kom ett skott... sen öppnade hon helt sonika dörren in!! (vilket ALDRIG har hänt förr) på så sätt så förknippade väl Kira de hela med att "nu jävlar äre fara å färde" så hon tokvägrade me att gå å pinka...


Då tog jag å kopplade henne, och försökte få henne att pinka åtminstånde... men icke... MEN!!! till min "glädje" så var Kira uppmärksam och hade kontakt med mej, och tittade länge dit det small, sen kom hon tillbaka till "gamla vanor eller va man ska säga" å blev låg å nästan kröp efter väggen å skulle in. MEN (igen) när hon komin, så vifftade hon på svansen och tiggde godis... vilken vart en OMÖJLIGHET tidigare! hon har inte ens tittat åt godis/mat eller andra lockelser när hon "ballat ur"


Nu när jag sitter här och uppdaterar så ligger hon LUGNT och stilla UTAN att flåsa!!! och halvsover... vilket känns UNDERBART!

OCH jag fick henne att gå ut en sväng när jag komin, så hon har pinkat!! :0)


Att man kan bli så glad över en sån sak... :0) men som sagt, mår hundarna dåligt så mår man själv pyton, kalla mej idiot eller va som helst... men mina hundar betyder väldigt väldigt mkt för mej...


Å vet ni en sak till!!! ja måste verkligen säga det att de va helt underbart att se alla UFON som folk valt att köpa!!! ja ljuger inte om vi fick se mellan 50-100 st segla iväg!!! de va såfint å se dom.


Annelie å jag skickade iväg två stycken... varpå den ena höll på att tutta eld på en elledning *asg* NEEEJ vi va INTE fulla *asg*  men som sagt, de gick bra... och den tog sej över själv...


Visst sköts det en hel del raketer, men jag "innbillar mej"  att det faktiskt var stor skillnad mot tidigare år... och jag tror att det hjälper att fler och fler reagerar och skriver på protestlistor, notiser i tidningarna och alla vi som bloggar om det hela.... så kanske kanske min "önskan" om ett smällar/raketfritt år slår in :0)


Nu ska jag sova så...


Hoppas ni alla haft en trevlig nyårsafton...


Hörs senare idag :0) nu gäller det att komma ihåg att byta årtal med...


Natti natti....

------------------------------------


Åååååå innan jag skulle stänga ner här osv så fick jag en kommentar av Sanni, å va GLAD jag blir för din och Dizzy´s skull!!! att de verkligen verkar fungera med dessa tabletter!!! Nu har alla tre hundarna fallit till ro och sover gott!!! till å med! Husse fick ut Tess och hon uträttade sina behov..


Ps: för er som inte vet vilka tabletter jag menar så är det de nya tabletterna som heter: Zylkéne.

Mer info finns på deras hemsida.

http://zylkene.se/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards