Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Eva - 21 januari 2009 21:46

ikväll tre!!! *jippie kajjej* en tjej som J känner och fixat datorn åt, tog sej an lille Ceasar. Hon bor bara här i byn så det känns kanon, då har man chans att se honom utvecklas. Känns alltid jättebra att veta vart mina små troll kommer sej någonstanns :0)


Och på måndag flyttar Smokiegumman till Umeå. Till ett ställe jag känner fullkommlig tillit till... bättre kattmänniska kan man inte finna ;0)


Så ikväll flyttade han. Hoppas och tror att allt ska gå bra...


Resten av dagen då.... ja Kira å jag har kört lydnadspass på gården, och det gick jättebra, trotts maximal störning av grannbarnen och övriga hundar... det är skönt med en hund som "bara har ögonen för matte" *fniss*


Körde mkt belöning bakom idag, och på så sätt fick jag ett nååååågot stabilare ställande, jobbar fortfarande på med detta tragglande... men det känns som att SITTER det så kommer de att sitta totalt, men märkligt är de... fattar inte vad 17 jag gjort för "fel" eftersom att allt annat hajjar hon på en gång, och oftast snabbt som ögat... men just ställandet så tvekar hon och går flera steg, och står inte still när jag kommer tillbaka.... så jag måste återgå till att få stabilitet på de hela...dela upp momentet igen...


Men som sagt... de löser sej nog... till å med sättande under gång fixar hon iallafall 8 av 10 ggr.... så att ställande ska va sånt dravvel me, förstår jag inte...


Nåja nog om detta, imorronkväll är det lydnadsträning på klubben med ena lydnadsgänget. Ser som vanligt fram emot det :0)


Pappsen kom hit idag, och fick "gofika" jag hade ju lovat  göra semlor så det  gjorde jag. Gott såklart :0)


Snö har det kommit igen, less på det nu faktiskt... men man vet ju det att snö kommer det förmodligen att vara ända till sista april, då brukar det vara rätt snöfritt här... känns som en evighet när man tänker på att det "bara" är januari än... men tiden går fort nu... och ljuset gör att man orkar sej igenom... det är inte längre kolsvart ute när man vaknar, och kolsvart när man kommer till eftermiddag...


Näpp nu väntar kattlådor och en glutt in på bloggisar runt ikring:0)







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards