Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

utedag

Av Eva - 22 mars 2008 20:26

Hej.

Det blev en heldag ute idag... var bara tvungen att åka till apoteket först, så jag kom iväg vid halv 11.

Sedan gällde det att hitta dit med! Farsan skulle ställa en stav med en plastpåse vid vägkanten dit jag skulle svänga av... å jag körde å körde å körde... å svor ve å förbannelse över "teknikens under" = MOBILTELEFONER!!! utan teckning!!!!!!!! *morrar högt* varken syrrans, farsans eller syrrans sambos telefon hade nån form av teckning där....

å lååååångt som fasen kändes det att köra på "måfå".... men till slut så.... närmade jag mej... nu snackar vi då kära pappsen här då *asg* ni kan inte DRÖMMA om va han gjort vid vägkanten...


JODÅ, mkt riktigt så står det en stav där............................

GISSA vilken FÄRG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jo just de, EN VIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! med en VIT PLASTPÅSE!!!!!!!!!!!!! i den KNALLVITA SNÖN!!!!!!!!!!!!!


Jisses va smart!!! tja, de var bara en ren TUR att jag överhuvudtaget SÅG den.... syrran hade inte sett den, å inte nån annan heller....


Nåja, kom ju fram iallfall... å mysigt som 17 var det där... ett jättefint ställe, en öppen terräng, med en snöklädd stor sjö... ett vindskydd, med VED till å med! Kanonställe... å hundarna fick givetvis härjja fritt.... passade på att köra lite sök med Kira med.... bara en övning, men hon fixade den gallant, än fast hon va jättetrött... så det är väldigt lätt att motivera upp lilldamen...TROTTS störning av två andra hundar som åsså ville vara med....


Gubben han valde att vara hemma med Ami, tråkmånsen... men men... valet är fritt.... bara så trist för mej, när han väljer att vara "på sidan om"....


Imorron blir det sökträning ett par timmar... och det blir grillning då med :0)

Jag älskar verkligen "vår/vintern" när det börjar bli så att man kan vara ute i skog å mark... mysa med familjen eller vänner..


Nu ska jag ta å glo på dumburken, om jag inte slocknar på soffan :0)


Ha de bäst...

 
 
Sanni

Sanni

22 mars 2008 21:39

Himla roligt att se bilder på hundarna:) Mer bilder i bloggen tycker jag:D
GLAD PÅSK!
Kram Sanni och Dizzy

http://www.freewebs.com/sannidizzy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards