Direktlänk till inlägg 1 september 2009

*konstaterar*

Av Eva - 1 september 2009 20:29

*härmar min vän terv-Annica*


Så många besökare - så få kommentarer...... *boooooooooring*




visst, ja skriver ju mest för min "egen del" men ändååå.... :0)


Kom igen nu... säg nånting :=)


Nåja... drog iväg till klubben för att träna lite lydnad med ena träningsgänget... två platsliggningar gjorde vi.


Sen tränade jag rutan, fjärrdirrigering och inkallning med ställande med Kira... *inser* hon har urusel kondis just nu!!! MÅSTE skärpa oss där...


Upptäckte det idag när jag satt hundarna på gården å la ut en massa godis runt omkring här, Tess gav upp först, hon har nada tålamod, hon går till lådan med godis istället och öppnar locket å snor *skratt*


Kira sökte nogrannt under en bra stund, sen la hon sej helt sonika ner och sket i resten, Lexi kunde hållt på hur länge som helst... makalöst tålamod har den unga damen, nogrann och väldigt systematiskt letar hon från punkt a till ö....


Tog sedan ut Lexi efter Kiras träning, körde fotgående och läggande... har inte satt ihop momentet ännu, men de funkar jättebra, snabbt ner och ligger kvar till ja säger slut....

Avslutade med platsliggning i grupp och hon är superduktig, trots att hon inte tränat så ofta på detta så låg hon kvar trots att hundarna brevid henne klev upp, men så har jag vart noga redan från början att lägga in störning rätt snabbt, just för att kunna korregera om hon gör "fel"... 


Blir inget tävlande iår med henne, Kira ska jag tävla i oktober tänkte jag.... får se hur det går...


Nåja... kom igen nu... kommentera...


 
 
Malin o halvbrorsan Turbo

Malin o halvbrorsan Turbo

2 september 2009 13:10

Många rönnbär finns det......
det går säkert jättebra på tävling i Oktober. Var på lydnadskurs i går det gick bättre än väntat något jag lärt har fastnat :))// Malin

http://flatojakt.blogspot.com

 
Annika

Annika

3 september 2009 11:33

Jag är oerhört lydig.
Säger något nu;
HEJ!! :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

3 september 2009 20:16

Vilka fina höstbär..

Hoppas det går bra på alla tävlingar ni är med i *håller tummen i förväg*

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Annika

Annika

4 september 2009 09:01

*lydig idag också* ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

4 september 2009 10:08

Åh vilken fin höstbild!

Va spännande med tävling,vi håller oxå tummen. ja ifall det nu skulle behövas = )

Något kommentars regn är det inte hos mig heller....bara regn ute ;)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra med Nappe & Tiger

4 september 2009 20:45

Hej igen Eva!
Nu vart det ett tag sen jag hörde av mig men detta är konstaterat; Om man köper en Skogis från en uppfödare (läs: Eva) så får man;
- Tja inte en katt iaf. Mer en hund som följer en hela tiden. Har aldrig sett en katt "gå fot" innan eller springa till dörren så fort någon ringer på!
-Inte en katt som är blyg och tillbakadragen. Nej har man gäster på besök måste dom ju också tvättas, gosas med och lukta länge och väl!
- En katt som inte är kräsen. Allt bör smakas minst en gång. Gäller allt från kycklinghjärta, mattes gröt eller husses kaffe.
-En katt som är uppfinningsrik. Nappe har lärt sig att öppna dörrar, toalettlock, duschbrunnen, vitaminförpackningen samt diverse andra öppningsbara saker.
- Är noga med hygienen och tycker inte alls att vatten är obehagligt. Vattenskålen är extra rolig att sitta och plaska vatten ur.
-En katt som tar plats! Både i våra hjärtan och i sängen:-S. Jag och karln får dela på 90 cm medans katterna tar andra halvan av sängen!
-Du får inte bara en katt utan också en väckarklocka. Nappe vet precis när han tycker att du ska gå upp, även om du inte VILL!

Det var lite att-ha-katt-filosofi från mig:-)
På söndag blir det lite kalas eftersom Nappe o hans syskon fyller 1 år.

Hoppas ni har det bra!?

 
Ingen bild

Eva

4 september 2009 20:56

Sååååå glad över era kommentarer! taxi!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards