Direktlänk till inlägg 24 april 2009

jakten på vårtecken....

Av Eva - 24 april 2009 19:24

mmmmm kanske man kan kalla dagen för..

Vädret har vart kanon, strålande sol från en klarblå himmel, å de blåste INTE!! (????)


Tog fram kratt-eländet och började jaga gräsmattan, jobbigt!!! och japp som ett brev på posten sitter jag nu å kvider lätt... smärtan lär bli olidlig om ett tag, trots att jag försökt *host host* ta det lugnt... "ska-bara" va givetivs i farten...  men visst känner man sej nöjd när högarna ligger där, och väntar på att bli uppeldade... Lexi tyckte att matte va stenkul, jagade krattan och försökte skälla ut den... sen fick hon hitta några fynd, såsom små pyttebollar, kottar, som hon förövrigt har sparat till "brorsorna" Tino å Kimba ...


Sedan roade hon sej med att lägga sej I HÖGARNA som matte envisade sej med att kratta ihop.


Man kan inte annat än le åt de små sockersmulorna vi har.


Bestämde mej sedan för att byta ut lite träningsgrejer i träningskorgen i bilen, hämtade dummiesarna och Kira formligen FLÖG upp ur stenhård sömn på gräsmattan *asg* MATTEEEEEEEEE ÄNTLIGEN!!!!!! ska vi jobba?? jippieeeeeeeeee åååååå matte matteee............

Snacka om MYCKET besviken viffa när matte envisades med att enbart hänga upp dom på krokar i bilen *L*


Men imorron blir det lite träning nere på lägdan här nedanför, den borde vara liiiiiiiite torrare nu. Annars få jag hitta på annat ställe.


Näpp nu domnar armarna av så bäst att sluta och luta sej tillbaka å försöka hitta ett läge som gör att man inte avlider... hatar verkligen att INTE kunna göra saker som man som frisk kan göra.... dessa begränsningar tär verkligen på en både fysiskt och psykiskt inemellanåt... visst... man lär sej leva me begränsningar... men de är surt att bita i ändå...


Ha en trevlig helg!


 
 
Ulrika

Ulrika

24 april 2009 20:17

Här är det lääänge kvar tills det handlar om krattning. Fast vi krattar aldrig hemma, bara på stugan, och gräset blir fint hemma också.
Fast idag har det varit varmt här också, fortfarande 9 grader varmt *kors i taket*

Helgen skulle väl bli tokfin i hela Sverige som jag fattade det. Härligt!

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

24 april 2009 21:58

trist att du inte mår bra:(skönt att ha krattat undan lite iallafall...sådant är jag URdåligt på!ha en varm, fin, trevlig helg!

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

24 april 2009 22:19

Tino & Kimba tackar för kottarna;)
Imorrn ska vi åka & spåra. NU ÄR DET VÅR!!!!

http://www.tervoristerna.nu

 
Sigge

Sigge

25 april 2009 19:52

Bara för att retas..................
Här i Sörmland så håller björkarna på att få musöron!!!!!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

25 april 2009 22:26

Har du provat spikmattan som är så i ropet nu? Alla har bara gott att säga om den!
Fick min igår så utvärdering kommer.

Hoppas att du inte får det alltför djävligt efter krattandet...jagskabara :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

29 april 2009 14:29

Jag provar kommentera här.
Mitt hela windows explorerskiten slutar funka när jag ska kommentera hos dig. Märkligt. När jag kommer till koden så stannar hela alltet och måste startas om.

Har hänt ofta hos dig, är det kanske pga att du har många bilder och filmer? jag har inte en aning.
Men kanske det är därför det är slött för mig, mycket som ska laddas upp. Sker rätt ofta faktiskt. Så det är inte jag som aldrig är här utan ibland ger jag bara upp.;)

Nå, jag tänkte egentligen kommentera dagens sandfilm, den var urtjusig. Tänk så vackert andra kan göra det *suckar*

Om jag återkommer och skriver här så vet du *informerar*
Ha det gott i solen!

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards