Alla inlägg den 21 april 2009

Av Eva - 21 april 2009 20:51

Vart på valpkursen ikväll, vilken underbar vappis man har... hon har vart helt makalös... så jämarns duktig. Vi hade en skogspromenad ikväll, där vi fick träna på lösa hundar, och kopplade, inkallningar utan störning och med störning, sen fikades det... tyvärr va de såååååå innih-vettes kallt så det vart en kort fikapaus *tack å lov* de blåser ALLTID i Hsand... usch..


Jag ångrar verkligen att jag inte hade vart smart nog att ha vinterjackan på mej, tur jag tog vinterskorna!! de va ju trots allt snö i skogen... tursamt nog hade jag INTE tagit bort vantarna ur bilen!!! så dom norpade jag med i bara farten... *jublar*


Sen efter fikat som sagt, så fortsatte vi med lite slalomträning med kontaktövning gick bara fint det... det märks att man "vet" vad man ska ha tränat som grund *fnittrar-lite* man e ju trots allt van att träna hund...


Vi fick iallafall väldigt mkt beröm de va rätt impade av pärlan Lexi.. som trots allt "bara" är lite drygt 4 månader... de andra va 7-8månader... två till flattar, en ungersk vissla, en whippet... jäääämarns vilken fart han hade när han gjorde sina race!! hugaligen, Lexi hon tittade och konsterade lugnt att NJET den springer ja inte efter *asg* ja trivs bättre hääääär jag... :0)


En mkt trevlig samling valpägare, å ledare. Ingen dötid där inte, utan verkligen utnyttjande av tiden, utan att för den skullen stressa igenom det som skulle göras... sånt gillar jag... ordning å reda...:0)


Joo åsså de bästa av allt!! de blev skotträning me på kuppen!!! dom sköt på militärskjutbanan, hele tiden... å de absolut bästa!!!! John satt kvar i bilen (han ha gjort illa ryggen stackarn) och Kira å Tess reagerade INTE!!! på skotten!!! trots att husse gick ut med dom... KANONNNNNNNNNNN va glad jag blir! Lexi hon tittade till vid första smällen, men brydde sej inte ens en smula... kanoners!!


En mkt lyckad kväll!


Nu väntar ett varmt bad annars lär jag inte ta mej upp imorron, å imorron väntar röntgen i sollefteå... av njurarna....


Hoppas nu att dom inte är alltför dåliga.... *gruvar mej*


 På bilden: Pappa Merlin och sonen Bill... som FORTFARANDE söker ett bra hem!!!

Av Eva - 21 april 2009 11:07

men  ni får en snuttebild på golexi som numera tittulerar sej som apporterande aphund. Hon klarade galant intagningsprovet som ni ser... även kallat "Fält byte"

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards