Direktlänk till inlägg 13 april 2009

den där !"&%¤!#%¤!#"&!" MURPHY!!!!!!!!

Av Eva - 13 april 2009 18:08

En hel dag med sol igen... (nå´t fel???)

De tinar verkligen dag från dag nu, vilket är underbart.... givetvis har det verkligen sina nackdelar, när man nu råkar bo på en gård med lervälling och blålera... kan ju tänkar er hur de ser ut INNE.... *nääää gör INTE det* :0)


Trots att man torkar av hundarna om tassar/mage så blir det ändå så skitigt...


Men men, "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvette"


Suttit ute de mesta av dagen... inte "Lugn å ro" dock, utan fullt ös medvetslös... med två b1 och b2 i hälarna..

Gick in på eftermiddan för å försöka få nåt till livs...


satt mej i soffan och pang..... så vred ja på nacken (huvudet) och fick springa in på toan för att kräkas....

fy fan... va ynklig man känner sej då..


va nog förmodligen för att jag fick släppa allt för händerna och springa efter B2 nerför backen för att han inte stannade... å han e TUNG.... ja antar att de va de som hände...


Så de blev läggdags för mej, och innan de fick jag *gråter* ringa valpkursledaren i h-sand, den Lexi å jag skulle börjat ikväll kl 18.......


Så den där jävla Murphy ligger riktigt risigt till om jag skulle möta hennom i en mörk natt........... *less*


Näpp... ska sitta å blänga surt på dumburken, medan de andra lyllos valpkursarna är på träning *suckar-tungt*


Ont i ena sidan av halsen ha ja mé... + hosta icke  utav denna värld. (IGEN)


BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


over and out






 
 
Ulrika

Ulrika

13 april 2009 18:30

Vi får turas om att hålla i resp. slå Murphyjäkeln!

Jag håller med dig om att man ibland blir så jäkla less. Just less. På att ändra planer, vilja göra men inte kunna, alltid få ont av småsaker, alltid ha värk.

Jag har idag fått så jäkla ont i högerarmen efter att ha oljat in köksbänkarna. Du hör ju där!
Oljat in köksbänken, inte bytt till sommardäck eller huggit ner ett träd med en slö yxa *muttrar*

Livet för en kroniker är begränsat.

Krya på dig!

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Sandra med Nappe & Tiger

Sandra med Nappe & Tiger

13 april 2009 21:01

Hmm jasså den jäkeln är tillbaka nu igen, uscha. Joo vi hade också fint soligt väder men även här är det lerigt som bara den. Idag roade jag och katterna oss åt att gå på koppelpromenad i det fina vårvädret. Jag har inte varit ute med Nappe sen han blev kastrerad, ville vänta lite. Men hu vad han hatar att vara ute, just nu iaf.
Han hoppade in i transportburen igen och ville INTE gå ut trots att jag sa att han var duktig. Det var lite kallt, äckligt och alldeles för högljut ute. Så Tiger var ute och gick i en timme och Nappe fick jag bära runt på i transportburen som för övrigt var öppen så det var bara att hoppa ut om han ville!!! Nä blir nog lite mer uteträning till helgen om vädret vill.
Joo just det allt är bra och han växer så det knakar. I helgen roade de sig med att förstöra mitt påsk-pynt *asg*. Titta gärna in på http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ad930524-70f3-4422-b526-8f565161b51b&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup för att se lite bilder på påsk-marodörerna.

Ha det gött!

http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a

 
Ingen bild

Eva

13 april 2009 21:52

Hej Sandra! Vilka underbara kort, ja hoppas verkligen att du inte har nåt emot att jag lägger ut några av dom här? Jasså han är en frusenhare *asg* klart buren e bättre, å matte fick mer träning på så vis juh :0) styrketräning i armen *fniss*

 
LOTTA

LOTTA

13 april 2009 22:24

men stackare. vad triiist!! jag tycker såå synd om dig o Lexi som inte fick gå på kurs:(hoppas du mår bra nästa gång!!!å att det onda försvinner!

http://juniocola.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

13 april 2009 23:21

men vad tråkigt att ni inte kom iväg på kursen, hoppas din nacke blir bättre snart, inte roligt såntdär. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra med Nappe & Tiger

14 april 2009 16:00

Hej Igen Eva!
Nää det är inga problem lägg du ut bilderna om du vill. Bara kul ju=). Hade för övrigt lite tankar kring att kanske ställa ut Nappe. Han är ju super med hantering. Men jag är inte så bra på det där med om han är utställningsmaterial. Jag tycker att han är super men så är jag ju hans matte med!
Du kanske har någon tanke eller åsikt?

Ha det gött och krya nu på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards