Direktlänk till inlägg 7 april 2009

nänemensan

Av Eva - 7 april 2009 18:56

Nu få de va nog me gnällblogg alá mej själv... riktigt jäkla less på mej själv och mitt gnällande... åhur kul é de å läsa på en skala på 1-14,57.....

Njee inte alls...


Så.. *gnugar händerna* å tar nya tag... innan den där Murphy får grepp om lilltånageln igen...


Mitt mående struntar vi i just nu... de blir ändå inte bättre av att ja gnölar å gnäller...*punkt-slut*

Å en liten nick till Annica tack tack... för dina väl valda ord *ler-ironiskt*


Idag då? vad har hänt denna dag? faktist inte så jämarns mye... orken har trutit tröt...trötast... *va-attans-hete-de* jaja what ever... orken har icke befunnit sej på samma nivå enligt min önskan... SÅÅÅÅ fick de bli... obs! radera själva... eller blunda...


Jo, fick rätt oväntat besök sisådär mitt på dagen... min syrra kom!! *himmel-å-plättar* å vi tjafsade bara lite *asg* vi är totalt olika i både sätt och humör/humor... tja vi är våra totala motsatser om ja ska vara ärlig.


Nåja, rätt kul hade vi... for ner på Dollarstore, mye folk i vanlig ordning, å att gå på "stan" me syrran....... tja....... de försöker ja till MÅNGA procent  undvika... fasen man KAN inte stå å vända å vrida på vareviga pinal i affärers sortiment!!!!!!! fasen..... dom vill ju faktist stänga med, affärerna!!! eller hur!!! en dag tex i sundsvall *måtte-himlen-rasa-ner-innan-ja-får-för-mej-att-göra-om-detta!!!*


En dag i ssvall med syrran!!! den kan va oliiiiiiiiiiiidligt lång!!!!!!!!!!!!!!! *på-en-å-samma-affär* å alla som vart i en relativt stor stad... vet hur många affärer "man bör gå in på" *suckar-tungt*


HON hinner me typ tre... OM HON SKULLE FÅ.... medan en annan bestämmer sej för: tja dit MÅSTE jag.... å där behöver jag de å de.... sen KLART.....

Syrran: mmmm kanske..... ska bara titta.... njeeeeee ja ångrar mej nog......... nje vänta...........


ska bara kolla, näääää de va en smutsfläck där. ja måste se om ja hittar nån annan, i samma färg, fast utan fläck......... *suckar-tungt*

så fortsätter hon......... OCH mina två mostrar............ *mmmmmm*

vart 17 föll jag av vagnen när ja föddes tro???


*glad-över*


hugaligen... affärer nje tack... för att inte tala om *fasar-över-ordet*


Beredd??



IKEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hallåååååå mr va-han-nu-heter* HUUUUUUUR kunde du komma på denna vansinniga affär... *mm,förstår iof din välfyllda plånbok nu men...*


VILKET DÅRHUS!!!!!! nääää *panik* inte de stället... säger man förtvivlat när syrran me mostrar kommer på idén........ buss hem???? JA TACK... taxi???? JAJEMEN...


Nähörrni... de e inte lätt att ha syskon....


Å int äre lätt å ha grannar heller *asg*

har nämligen i ett JÄMARNS svagt ögonblick... lovat sitta barnvakt om en halvtimme.... till kl 10 när pappsen i huset slutar jobba... klart mammsen måst få jobba :0) dom byter mest av varann va gäller jobb... när han är hemma jobbar hon, å vise versa....


nje, hörrni...


Nu ger jag mej för idag... tror jag.... om ja inte tar en berättarstund om b1 och b2... 

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

7 april 2009 19:40

åååh, jag skulle passa bra med din syrra jag;)ääälskar att shoppa ..å att gå lääänge o vrida o känna(ja, om jag inte har ett drös med ungar med förståss;)imogon SKA jag sätta in ett aktivitetskort...eller kanske spar jag det till på torsdag..när vovvsen aktiverar som påskkärringar;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

7 april 2009 23:54

JAG FÖRSTÅR DIG PRECIS, JAG ÄR SOM DIG TAR DET JAG SKA HA OCH SEDAN UT SÅ FORT SOM MÖJLIGT, HATAR ATT GÅ I AFFÄRER. KRAMEN

http://janet65.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

8 april 2009 09:09

Åhåhååå.håller med dig! Jag skulle få totalsounk om jag skulle gå i affärer med en måstekännapåallt :D PHU!!!

Gnälla får man göra hur mycket man vill i sin blogg. Den som inte vill läsa då kan ju hoppa över :)
Hoppas det känns lite bättre idag.
Kram!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

8 april 2009 11:08

*skrattar*
Vilket roligt inlägg! Har också syster att bråka med men vi shoppar nästan aldrig tillsammans =)

http://thenilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards