Direktlänk till inlägg 30 december 2008

jahaja

Av Eva - 30 december 2008 11:32

då va de på slutsvängen då.... ja ja menar naturligtvis på 2008 :0)


Ett nytt spännande år är i antågande, de kan f--n inte bli sämre :0)


Nej då så vidrigt har inte 2008 vart, om man ska summera året... vad har då hänt?


Jaa, minnet är bra men ENORMT KORT... *hjälp*

På hundfronten kommer man allt ihåg *asg* tyvärr är det ju så att även om man sätter *va-man-tror* rimliga mål, vilka visar sej att det kanske inte blivit just så, men så är det ju trots allt att "jobba med hund" de ÄR inga robotar som gör till punkt och pricka vad man TROR att man säger till dom... ja just de... man TROR att man är tydlig och berömmer på rätt sätt vid rätt tillfälle.... jo tjena....! vilken idiot tror man att man är?? *asg* jisses de kan inte vara lätt att vara hund i människornas värld... så mkt signaler som vi ger ut "omedvetet" och så tossigt de kan bli av de hela....


men så händer det där "braiga" å tittar man då tillbaka... KAN de hända... att man kommer till någon form av insikt över VA 17 GJORDE jag egentligen... som gjorde att de blev så bra och totalrätt...


Nåja, jag är oerhört nöjd och tycker att mina *hm* "våra" *asg* tjejer fungerar utmärkt, iallafall för våra ändamål! sen att dom inte alltid är med på noterna och gör exakt de man vill... tja de får man bara kämpa vidare med... sätta nya mål och ta just ett steg i taget... tiden är ju så att säga relativ... 


Tja hur ja nu komin på detta va väl en gåta *asg*


ja skulle liasom bara tala om att jag haft ett jympa-pass i form av vedkartongsbärning... á 13 st... + inbärning...


Nu ska jag strax iväg å handla inför morrondagens middag.....



 
 
Ingen bild

Sanni

30 december 2008 11:48

Tack så hemskt mycket för din hjälp igår!
Ska idag fara och köpa dom där tabletterna, dom hade dom på djurkliniken:) Så nu kanske min envisa (hehe) hund kommer vara lugn! Hoppas verkligen det!
Kram på dig!

 
Ingen bild

Eva

30 december 2008 11:53

Sanni: vassego... :0) nu håller vi tummarna att dom verkligen funkar! Kram å ha ett bra nytt kommande år!

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

30 december 2008 13:26

haha..ja, vem behöver betala dyra gympapass när man bor i vedeldat hus..i sverige..en vinter ???haha. Ha en fin nyårsafton o hoppas att det går bra med lilla skotträdda skruttan. GOTT NYTT ÅÅÅR!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

30 december 2008 15:22

klart jag orkar kolla. men jag hittar dem inte..har kollat bilddagbok o hemsida..vart e de???kira o kobilder;)????

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

30 december 2008 16:39

Tack för titten in på min blogg! Jag kopierar svaret till Lotta hit till dig.

Här är en länk till Virtuella Floran där du kan läsa om mattram: http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/tanac/tanapar.html
Den är lätt att dra upp från frö och sprider sig kommande år och tenderar att dyka upp lite här och där. Man äter två färska blad dagligen i en kur om en månad. Därefter ska man göra ett uppehåll på minst en månad och därefter vid behov äta en en månadskur igen. Man kan behöva upprepa flera gånger, det är noga att man gör en månads uppehåll mellan kurerna för även naturmedicin har biverkningar.

Bladen smakar F-N, göm dem i en macka med något smakrikt pålägg.

Man kan även göra ett tinktur på örten som man tar teskedsvis i början av anfallet tills det släpper, men det är nära nog outhärdligt att äta. Fröer hittar du hos www.impecta.se.
Hör av dig om du har frågor.

Vilka gudomligt vackra katter, föder du upp?

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards