Direktlänk till inlägg 4 december 2008

inga lulor mer....

Av Eva - 4 december 2008 15:21

:0( inte lätt å va hankatt inte... idag rök som sagt Merlins chans att bli pappa igen. Tufft beslut, men som sagt... inga fler kullar på ett BRA TAG! ska "bli av med" dessa små rultungar mé....


Just nu ligger han instängd i en stor hundbur, och får så göra resten av kvällen, "råkade" ju ha han lös... från början, då han va vaken redan när vi kom hem... han gick då å la sej på kökssoffan, och giiiiiiiivetvis så kunde han inte hålla tätt, så han gjorde på sej... stackarn... mm stackars mej me för den delen, för de innebar att soffan fick rivas av både madrass och tyg, det var bara att slänga på en gång det... fy fasen va hankattpiss luktar APA!!! bläää--- hemska tanke om han gått å lagt sej i sängen!!!!!! så... tur i oturen att han la sej där på soffan.


Idag fick småttingarna "godkänt på besiktingen" :0) och sista sprutan. Inga klagomål och finfin kritik av både vetr och sköterskan. Dom är verkligen coola dessa småttingar... inga som helst problem varken i bilen eller på mottagningen. Skrek inte ens vid sticket... Nappe han började stångas och sprann med värsta traktormotorn :0)


Under tiden Merlins ingrepp gjordes så åkte vi ut och släppte hundarna efter en skogsbilväg... oj va snö det kommit... tog en del kort med kameran, men har inte hunnit lägga in dom ännu. Väntar nu på middag och sedan ska jag bege mej till klubben.... instruktörsavslutning för iår, smörgåstårtorna har jag och John redan åkt med, och det var verkligen ett bra beslut! Att åka den där skumpedumpevägen ensam med tre stora plåtar med smörgåstårta själv, hade blitt lite bökigt... och för att inte tala om att bära in och ut dom. 


Nu snöar det för fullt igen... blir en härlig vit jul tror jag :0)




 
 
lotta

lotta

4 december 2008 15:49

hmm, stackarn!! nejdå, det blir nog skönt för honom ;)
Ha det kul ikväll :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
vivi

vivi

5 december 2008 15:39

Håller med ovanstående talare/skrivare :)
Men de är ju så ynkliga ..vi kastrerade vår hon bara för någon vecka sedan, vi har stamnamn och allt men tyvärr har proceduren med denna kullen vi fick varit så jobbig att vi väljer att inte ha några fler (började med akutkejsarsnitt osv osv osv) Så jag förstår dig, det är inte alltis så lätt att hitta köpare heller. Hade jag har plats hade jag gärna haft en skogis, de är ju så fiiiiina! Hoppas det går bra med fösäljningen!!! *hållertummarna*
Mvh Vivi

http://www.missvivis.blogaggratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards