Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Kalas och tävling

Av Eva - 17 maj 2008 17:50

........ sammanfattar gårdagen och dagen ganska bra :0)

Åkte till övik på eftermiddagen för att fira Crille-boy och Daniel. Ett mysigt kalas såklart... god tårta och hembakat, så duktig syster man har :0)


Sedan efter att de flesta åkt hem, så blev jag bjuden på kebab, mumsigt värre... sen vart det fika igen *asg* eftersom att de kom mer folk... men sen vart det inte någon lång stund till, för klockan blev rätt mkt innan jag åkte hemöver... så när jag väl hade mej hem, va det inte mycket annat att göra än att ställa klockan och gå å lägga sej.


Skulle ju som sagt skriva på lydnadstävlingarna idag på klubben, så kul å göra det, va mkt man LÄR sej av det hela! ja skrev på elit-2ans klass... de va rätt lagom kan jag säga, för såklart blåste de isvindar... tack å lov hade jag hett på mej rikligt med kläder... till å me långkallingar!!!! och ja lovar, dom behövdes!


Efter att tvåan va klar, så passade jag på att gå en sväng med Kira, träffade min underbara vän Annica från Övik, då hon tävlade i 3an. Hon va nöjd med resultatet hon fick, så de va ju bra!


Fick sedan lite tips och "skäll" *asg* på hur ja ska få till en ÄNNU bättre linförighet.... så de tackar jag å tar emot för... fast nog äre väl för-j....t att man inte kan se sej själv och de fel man gör!!! *morr* Nåja, de e bara å öva och öva och öva.... skam den som ger sej!


Fick även en bok och en "skärm" som man kan sätta fast på fram/bakrutan för att slippa värmen in i bilen när man står stilla! KANON....


Sen fick ju Kira sitt sökhalsband, så nu ska vi bara lära oss det :0)

Blir nog kanon de hela!


Tusen tack vännen!


Har tyvärr känt mej lite hängig sen igårkväll, fryser, och känner mej som om jag är på väg att bli däckad i förkylning... jag hoppas verkligen att de går över på en gång, har proppat i mej Berocca å KanJang....


Nu ska jag bara sitta å slöa med en god kycklingsallad och dötråkig TV, avskyr verkligen när man inte har nån kanal å se på!!!


Ha en bra helg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards