Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

chokade???

Av Eva - 12 juli 2010 23:40

  i detta inlägg blir de I N G A bilder!!!


Skönt kanske vissa tycker... men de är faktiskt så att jag inte tagit några bilder på ett tag. Jodå, några... men jag har inte haft tid att lägga över dom i datorn.


Idag var jag Rizzla, Annette och Isa till Sundsvall för att träffa Leigh, ja hon heter faktiskt så   . Rizzlas köpare... jättetrevligt hade vi, trots den enorma värme som det faktiskt ÄR. På hemvägen stannade vi till i H-sand så Rizzla och Isa fick bada av sej, ja de var nog mest Rizzla som skötte den biten, OCH jag själv... som genast doppade ner mina ben i vattnet.... sååååå skönt så...


Skönt också att hon är nöjd med Rizzla! så nu har vi fått lite träningsövningar vi ska pyssla på med. Spännande.


Sen när vi kom hem, så va det inte lång tid kvar innan nästa pass skulle gå av stapeln. Jaktträningen med vilt och skott-träning. Lexi har inte burit/tränat så mkt med vilt, så jag var nog rätt nollställd (om man nu kan vara det????) på hur kvällens övningar skulle gå.


Lexi gick ut som första hund, vi gick bakom Tove (instr) stannade en bit bakom, och Tove sköt ett skott (innan dess hade hon lagt ut ett sökfält med fåglar i skogen..) sen skulle jag skicka ut Lexi, och hon springer ut, markerar ett par fåglar, men tar inte upp dom... *hm*    Orutin... JAPP... öva öva öva... JAPP *tjeck*

Efter rätt mkt lek (från Toves sida) så tar Lexi fågel efter fågel...  så på sista skicket så hämtade hon fågeln UTAN lek... så som sagt... orutin... så öva öva öva... gäller.


Skotten då?   

Jopp, de gick jättebra... så länge hon fick jobba... när det blivit en hel drös med skott började hon tycka att de va liiiiiiiite drygt... MEN, jag tror inte att det är något jag behöver oroa mej för. Hon ÄR inne i en form av spök/hormon-ålder nu, så jag tänker INTE göra något MH nu  utan jag har beslutat att göra det till hösten istället. Bara dumheter att förstöra något för ren knäpphet. *min insikt*


Efter vägen tillbaka till bilarna, så fick alla hundar hämta fågel ute i vattnet, jag först ut... skottet inga problem.   sen trassla sej emellan massa vass, tyckte väl fröken va lite drygt... så hon vände ett flertal gånger... MEN till slut så -efter lite peppning med hjälp av drag ut i vattnet (kastade en kotte) så skötte hon sej superfint. INGA problem med att hämta in en stor fågel! och hon gjorde de två gånger dessutom   

*stolt matte*


ÅÅÅÅ så kul detta med jaktträningen är!

Nästa träff är på torsdag, och "tyvärr" ska vi vara ute på en myr då, vilket kommer att innebära en MAAAAAAAASSSAAAAAAAAA äckelpäckeotyg... knott osv... *hatar*   


Nåja, en mkt händelserik dag.. och jag är MYCKET nöjd, både med mej själv och med hundarna! *tummen upp för mej själv*

 
 
Veronica (Lexis farmor)

Veronica (Lexis farmor)

13 juli 2010 08:41

Men va roligt att ni börjat på jaktkurs. Visst är det jätteskoj med den träningen, hundarna älskar detta som att hämta pippisar och annat. Träffade syster Diwa i Jönköping för några helger sen. :)) Ha en fortsatt trevlig varm sommar. Kram Veronica

http://goto.glocalnet.net/veronica1

 
Ingen bild

Eva

13 juli 2010 08:53

Veronica: Jaa, det är verkligen jättekul detta med jaktbiten, har inte så stor erfarenhet alls av det området... Men de ska väl bli ;0) Kramizar tillbaka.

 
Annica

Annica

14 juli 2010 14:29

Va inga bilder & jag som inte är läskunning ;)

http://www.tervoristerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 24 augusti 2011 14:44


  Inte bara jag som vill ha rönnbär...     En härlig tid framöver, jag måste villigt erkänna att jag älskar hösten, alla färger i naturen, luften är hög och klar. OM bara inte svamparna sprang å gömde sej för mej skulle livet va perfekt     H...

Av Eva - 31 juli 2011 17:35

Härliga underbara värme och  ... Men ju mer dagarna går ju mer inser man att det kommer en höst snart... tänk om man kunde lagra värmen!! så underbart de skulle vara. Plocka fram lite soltimmar sisådär i december när de knäpper i knutarna och vintern...

Av Eva - 5 juli 2011 09:19

   blir inte så många inlägg här längre. Men så får de bli. Sommaren är för underbar att "slösas bort" med tankar, "onödigheter" osv.. å därför blir det att man tar dagen som den kommer.   Igår tog "söstra mi" barnen och jag en utflyktsdag ut t...

Av Eva - 24 juni 2011 16:40

Jahapp åren går fort! Nu är det midsommar igen, borta är vinterns kyla och hoppet står nu till en lååååååååång varm behaglig sommar och en varm och skön höst.     ifjol stod hundarna modell för midsommar, allvarligt så har jag inte orkat göra ...

Av Eva - 11 maj 2011 13:30

  Mycket tänkvärd......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards