Alla inlägg under september 2008

Av Eva - 12 september 2008 11:36

Jo, det är nog så... dagarna bara rullar på och jag har ingen som helst koll på vilken veckodag det är känns det som, ja får kolla på datorn för att veta.


Igårkväll när jag kom hem så fixade John varma mackor, och det va så gott så.... vilken underbar man man har... tur han står ut med mej som jag är just nu!


Idag hänger regnet i luften men jag tänker iallafall hålla mej lugn :0) så det gör mej ingenting. Tänk.... vara "ledig" till nästa helg... det kommer verkligen att sätta mitt tålamod på prövning... De får räcka med nitar nu för ett tag.


För övrigt så väntar jag spänt på ett telefonsamtal.... *hemligt i dagsläget* men jag ser fram emot det iallafall :0)



Av Eva - 11 september 2008 14:56

på ett bra tag! nu är det vila som gäller, verkar som om kroppen börjat med det redan innan... ja sov nämligen till kl 12:45!!!!!!!


Bara att konstatera att då är jag helslut... ska mkt till innan jag sover så länge.


Igår tog jag med mej Mini på klubbens träningskväll... det gick över förväntan måste jag säga... skottberörd är hon då absolut INTE... SKÖNT! hon reagerade inte alls på de hela.


Kira fick för en gång skull sitta i bilen UTAN att träna nå´t, vilket hon nog tyckte va helknepigt.


Blev en kort stund på klubben och John höll nog på att svimma över att jag va hemme redan vid halv 8! ytterligare ett bevis på att frun i huset är dålig.... :0)


Så....... ikväll är det kursavslutning, och jag har som sagt lovat mej själv att INTE ta på mej något mer för iår... jo rallylydnaden såklart... men den är på fem-sex tillfällen... sen börjar nog snart instruktörsutbildningen, ÄNTLIGEN... hoppas verkligen den blir av NU.


Näpp, nu har jag inte mer att tillägga här...

Av Eva - 10 september 2008 20:45

eller ska man säga "fortfarande" känns som om jag aldrig hinner hämta igen mej innan nästa smäll kommer i form av hosta eller annat dynga... men som sagt, ja ha mej själv att skylla... då jag inte vilar...


Idag har vart en dyngdag... feber.... och helt slut... orkade inte ens gå med när vi skulle ut med hundarna, så John fick gå själv... sen slocknade jag på soffan... vaknade av att hundarna puffade på mej, och telefonjäveln ringde....


John skällde ut mej för att jag for på klubben och visst.... jag håller fullständigt med honom att det var idioti... jag åkte dit och  förberedde och sen åkte jag helt enkelt hem...*WHOOOOOOOOOOOW*

John hade förväntat sej ambulans :0)


Imorronkväll är det kursavslutning.......... och sedan ska jag vara LEDIG!!!!!!


 Igår va ja ju till Sollefteå och hade tid hos ögonläkaren för koll av ögonen, både tryck och nåt annat.... trycket va väl inte så där jättebra... men de blir fortsätta med dropparna å ny koll igen om nån månad..


Näpp nu väntar sängen, å hoppas på en hostfri natt.... HAHAHA nån som hörde ironin...


Kanske skulle ta å berätta hur det gå me de små liven...

Dom växer och mår bra. Lady är verkligen en supermamma... och Tess håller såklart ett vakande öga på sina skyddslingar :0) Alla ökar bra i vikt och snart kanske jag får ork till att fota med mobilkameran...




Av Eva - 9 september 2008 09:23

vi lever, å hela familjen Ladybus/Merlin med... fem stycken fina små bäbbar tittade fram i lördags. Två svarta, två med vita tecken, och en helblå. Så snuttiga så... Kön har jag inte riktigt pejl på ännu för jag kan inte röra de små liven ... då jag givetvis blev storförkyld i samma veva.... så i dagsläget är det John (iof som vanligt) som sköter de små när de ska vägas osv.


Förövrigt då... joda... jag har väl börjat inse att detta inte kommer att gå.... med alla uppdrag och stress som jag utsätter mej själv för... då lär jag inte bli gammal.... 


Så jag har bestämt mej för att göra mitt bästa för att stressa ner, och försöka ta det lugnare, av ngn anledning tror inte min man, eller mina vänner på mej *asg* men men, ja behöver inte bevisa något för ngn annan än mej själv... och ska jag fortsätta så har jag  enbart två val...


Denna vecka är tjyvtjock fram till torsdag... men sen så planerar jag inte mer.


Jo, jag kommer att satsa på mej själv, och träningen med Kira såklart... nästkommande helg är det dubbelhelg i form av tävling... så då vore de väl fan om inte LP satt.... tja ska man drömma kan man väl lika väl göradet högt -eller hur!


Nåja de va de hela från mej å vad som händer/hänt i familjen...


Bilder på småttingarna kommer, vet bara inte när eftersom att jag inte har någon kamera längre ...  thats fucking life....


Ha de gött

Av Eva - 6 september 2008 19:15

Och inte ser det ut att bli mkt till sömn heller, Lady kommer nog att få sina småttingar vilken timme som helst, så John har haft en "jobbig" dag han med... då Lady inte gärna vill bli lämnad ensam.


Blir spännande å se vad det blir för sötnosar som tittar fram.


Orkar jag så uppdaterar jag senare.

 

I skrivande stund har det kommit två st, om jag inte ser fel, så är det en svart/vit hane, och en helsvart hona. Vikterna är svårare att säga eftersom att vågjäveln helt plötsligt va heldöd och inga sånna batterier hade vi hemma, men 110g och 118g om den "gamla" vågen mäter rätt... 


Av Eva - 5 september 2008 19:49

Å helgen blir lång... tävlingarna börjar i ottan så kl 07:00 ska ja senast va där.

Tur att mkt är förberett, men ändå är det en hel del som ska göras och förberedas. Hoppas nu bara att vädret blir kanon! i skrivande stund studsar regnet mot backen, och det ser rent av åsk-likt ut... hoppas verkligen INTE det. Vi har nyss vart en prommis med hundarna och dom badar gladeligen ännu i älven.


Kira får gå i koppel så att hon INTE springer upp skadan igen... satte dom bredvid husse och gick ut å la ut godis runt övningsområdet på Sandö... alltid uppskattat och dom blir trötta å nöjda av det. Bra arbete när inte Kira ska anstränga sej så mkt. Håller även på med övningar inne, som går ut på att dom alla får tänka ut själv vad det är matte vill.... det tar inte många gånger innan dom fattar att dom tex ska sätta sej, eller lägga sej, eller annat. Dom uppskattar verkligen det.


Näpp nu har jag inte mer att förtälja....


Ha en bra helg... förmodligen blir det inga uppdateringar i helgen... 

Av Eva - 4 september 2008 11:28

Nyss hemkommen från lydnadsträning, idag va vi på Sandö, och John skulle gå med Tess och Mini, men de blev tyvärr ingen prommis där inte, dom skulle ha övningar så han fick vackert vända.


Jag nöter på med rutan, och de går hin håle i den... jag måste tänka om igen...


Nu är det drygt en vecka bara till Övikstävlingen... och givetvis vill man ha ett första pris... för att det ska hända behöver vi få till de vanliga............ ställande och läggande... resten ska inte vara några problem med.


Känns som man snöat in totalt i dom momenten, men ja får helt enkelt köra det mer intensivt och under mkt lek. Flera flera gånger om dagen...


Övade lite fjärrdirrigering och det funkade jättebra! Fast ja måste såklart få henne att fatta det även när hon är på backen. På sandö så finns det som en fyrkantig tvåvåningsgrej som står på pålar, så där mitt emellan våningarna övar vi... och då har hon ju som sagt var inga möjligheter till att förflytta sej, vilket hon har på backen.... nåja, vi får nog till det såsmåningom.


Nu sitter jag med min kopp med nudlar, de verkar vara de enda som funkar någorlunda för magen just nu....


Ha en solig å bra dag. För det har vi... ÄNTLIGEN!

Av Eva - 3 september 2008 21:56

Som sagt, hälsan kommer återigen på femtielfte placering...


Började kl 9 med vanliga träningsrundan med Linda... Körde rutan, apportering, och framförgående, för att variera lite, de gick kanon idag tycker jag, rutan är si å så med.... de är verkligen inte ett lätt moment att öva in...


Sedan åkte jag hem för att torka till, för givetvis spöregnade det... -vad annars :0) tog en varm dusch och sedan handla kassler och annat...


Renskrev en hel del papper som legat efter... och sedan iväg till klubben, för det va medlemsmöte ikväll, efter onsdagsträningen.

Var väl hemma strax efter 21:30 och nu ska jag sooooooooova...

Om ja får nån ordning på sömnen vore jag tacksam... sover typ en kvart, vaknar å sen ligger ja å vänder å vrider mej... så kan en natt se ut nuförtiden... trött blir man... det tog verkligen imot att träna idag kl 9... men väl på plats så är det helt okej.


Imorron ska vi träna "bakdels-övningar" med hundarna... 

Ha de

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards